Sockerfri glass
Jag undrar om någon vet något mer ställe än Hemglass som säljer sockerfri glass? Man tycker att det borde börja säljas i de vanliga affärerna snart.
Jag undrar om någon vet något mer ställe än Hemglass som säljer sockerfri glass? Man tycker att det borde börja säljas i de vanliga affärerna snart.
Jag vet att de har sålt det i vanliga affärer tidigare, men har inte sett det på ett tag. De var i små halvliterns förpackningar(papper).
Hoppas du hittar dem!
GB har sockerfri glass! Den heter bara "lättglass" och innehåller vad jag vet inte något vanligt socker. Är dessutom riktigt god
Åtminstone den sockerfria glass jag ätit var sötad med aspartam. Undrar hur osötad glass sku smaka. Jag tycker att det är tråkigt att så många sockerfria lättprodukter innehåller sötningsmedel.
Jag personligen äter inte produkter med sötningsmedel. I japan är det totalt förbjudet att använda aspartam i maten
Men nu har ju forskarna kommit fram till att aspartam INTE är cancerframkallande. Stod i tidningen igår.
Fast man blir fortfarande...ehhh...vad hetter det nurååå...ehmmm....dement ;)
Hehe
Man kanske inte får cancer men man får huvudvärk och en massa andra sjukdomar av sötningsmedel enligt vissa kostexperter i alla fall.
Jag vill äta så naturlig mat som möjligt och inte få i mig en massa kemsikt producerade ämnen. Läs på innehållet i Gbs lättglass, där finns det massor av konstiga saker som jag då inte vill äta
Jag äter bara äpplen direkt fån träden, vete direkt från axet och dricker enkom vatten från vår fjällbäck... ;)
För mig spelar det ingen roll vad dom säger om Aspartam, jag tror ändå inte det är bra. Håller med Blivande brud 07.
Nu handlade ju tråden om var man kunde köpa sockerfri glass och inte om aspartamets eventuella hälsorisker!!
Ser att tråden är rätt gammal, vet någon här om det numera finns sockerfri glass att köpa i butik eller hemglass i Sverige? (Med eller utan Aspartam, Sukralos, eller dylikt)
Vi är inte i Sverige så ofta, men det vore bra att veta.