• mjukglassen

Snälla hjälp mig! Gå ned så mkt som möjligt på 1 vecka!

Jag vet att det bara blir vätska i princip.. & jag är inte typen som bantar i vanliga fall. Men nu är det så att jag fick en inbjudan igår till en fest nästa Tisd där massa gamla skolkamrater bla kommer att vara, & jag har då verkligen inte tänkt på vad jag stoppat i mun senaste tiden :( så jag undrar-hur gör jag nu om jag vill SE smalare ut då? Ska jag köpa nutrilett? åååh jag har inte en aning.

Stort tack till den som kan hjälpa mig & kanske har egna erfarenheter?!

• Svar på tråden Snälla hjälp mig! Gå ned så mkt som möjligt på 1 vecka!
  • Nimis

Om man bara vill gå ner i vikt så fort som möjligt (och inte bryr sig om vilka kilon man tappar) så antar jag att en fastekur är snabbaste metoden. (Om man inte vill lägga pengar på fettsugning... )

Finns färdiga kurer att köpa som ska täcka upp allt man behöver.

• Ellte

Får jag ge ett tråkigt råd :D

Börja INTE med en fasta eller pulverkur utan ät nyttig mat. Undvik gärna kolhydrater och mjölkprodukter.

Varför? Jo för om du HÅRDBANTAR en vecka och sedan går på fest kommer du må piss :? Kanske att du kan gå ner ett par kilo och priset för det kan vara att du 1. Blir jättedålig av maten ni äter på festen. 2. Blir askalas på ett glas vin
    3. Är sur och har huvudvärk och blir allmänt otrevlig.

Jag förstår känslan precis MEN det är inte värt det... Så, ät bra, ut i solen och rör på dig (kan göra 0,5-1,5kg på en vecka), köp nåt snyggt att ha på dig och njut av att vara du, att må bra och att se frisk och fräsch ut!!! Lycka till!

• Ell

Instämmer i Elltes inlägg! Dessutom vill jag tillägga: blås upp din självkänsla lite! Om du själv är nöjd med dig själv, kommer det att stråla om dig, oberoende av kilon! Kram!

• ladymarmelade

Förra året när jag ville tappa några kg snabbt gjorde jag så att jag endast åt sånt som jag visste inte innehöll mycket fett eller socker, tex frukt och grönt.

Jag åt några frukter eller liknande var fjärde timme för att hålla igång förbränningen. Dessutom åt jag nån knäckebrödskiva då och då för att hålla igång magen, så det inte skulle bli helt kaos när man åt nåt "normalt" efteråt.

Detta kanske inte alls är det mest hälsosamma, men om man vill ha resultat snabbt så funkar det. Tror jag tappade ca 4-5 kg :)

LYCKA TILL!!!

• Fröken_06

Är lika tråkig och håller med Ellte, för om du hårdbantar en vecka och tappar två kilo så kommer du antagligen vara vimmelkantig och se för jäklig ut på festen.

Satsa lite pengar på hårklippning, manikyr, nåt nytt klädesplagg, nya smycken, nytt smink och var ute lite i solen istället.
    Då kommer du skina mer på festen än nåt fjuttigt kilo kan göra på en vecka.

Jag tror du kommer vara jättefin!

• Blivande Fru Stålhandske

Dra in på kolhydrater, ät en massa grönt, all slags protein, halvera måltiderna och ät oftare istället. Ut och gå varje dag, drick en massa vatten. Köp något fint att ha på dig, sminka dig vackert och le stort så mår du bättre!

Och skippa mjukglassen!

• lassemaja

Tack, trådskrivare! får mer inspiration att fortsätta mitt "nya nyttiga liv" av era råd.

Och "mjukglassen": kan bara hålla med.... störtbanta i en vecka och riskera att må pyton på den viktiga festen....
    Om du istället vill SE smalare ut, testa de klassiska festklädselråden: framhäv dina snyggaste drag. Har du vackra bröst, läcker rumpa, snyggt hår, fina ögon, ett härligt leende - klä dig/sminka dig efter det. (Och kom inte och påstå att du inte har några snyggaste drag - det vet du att du har!

Ha på dig det som är DU, det du trivs i - det som du tar på dig enbart för att du tror att det impar på andra går bort.

• Smulu

Pja, solen skiner, gå ut och gå en timma per dag, ingen glass. Gör 10 armhävningar och 10 situp morgon och kväll. Då blir du pigg, ser fräsch ut. Midjan får stöd av muskler och du ser smalare ut.

Välj kläder efter din figur. Satsa på makeup och frisyr så dras blicken uppåt, kanske en urringning och ett snyggt halsband också.

• CPH

*skratt* hon kanske är ute och promenerar i solen för glatta livet!

Svar på tråden Snälla hjälp mig! Gå ned så mkt som möjligt på 1 vecka!