kan man sola ute trots sprayad med brun utan sol?
sprayade hela kroppen med brun utan sol & nu kom jag på att jag ju vill lägga mig i någon park & sola idag........hur gör jag nu?
sprayade hela kroppen med brun utan sol & nu kom jag på att jag ju vill lägga mig i någon park & sola idag........hur gör jag nu?
Smörjer dig med massa solskyddsfaktor och beter dig precis som om huden var lika vit som den var innan brun-utan-solen. Annars inga problem!
Ska också bege mig ut snart.
hmm jag kan inte smörja..eftersom jag har sprayen PÅ mig NU................=/
Hej. Jag tror nog att du kan vara ute i solen en liten stund - men ta det lugnt eftersom du inte kan ha solskydskräm just nu. Dessutom så får du ju inte duscha på ett tag (12 timmar var det när jag gick på solduschbehandling) så akta dig för att bli svettig ...
tack...förstår inte riktigt..blir man brun på olika sätt av brun utan sol & vanliga solen?
Jag brukar göra så att jag köper niveas brun utan sol, sen brukar jag blanda den 25% brun utan sol och 75% solskyddsfaktor. Funkar alldeles utmärkt att använda, man får bara tänka på att smörja in riktigt noga, då kan man sola och får lite extra solbränd effekt. funkar hur bra som helst att blanda.
mjukglassen
ja det är två helt olika sätt.
Av solen så är det melaninet i huden som reagerar på solstrålarna och växer till som ett skydd mot solen och då blir man brun.
av brun utan sol så är det ju egentligen ren färg i flaskan som man målar på om man ska ta o förklara lite grovt.
Mjukglassen: Ja.
ja...för grejjen är den att jag känner mig mycket snyggare när jag solat på stranden några dagar.....huden glänser & porerna försvinner osv.. inget sånt händer med brun utan..
Lite ovetenskapligt men på ett ungefär: Brun-utan-sol-sprayen gör dig brun på konstgjort sätt, innehåller ett ämne som reagerar med ämnen i huden och resultatet blir brunt.
Solen lockar fram dina egna pigment - de gör dig brun samtidigt som de egna pigmenten skyddar EN ANING mot solens strålar.
Så att sola med brun-utan-sol på kroppen är som att sola utan solkräm och som om du vore lika blek som innan.
Jag är rätt mörk men skulle ändå aldrig sola oskyddad mer än max 30 minuter ... Lycka till och bränn dig inte!
Jag tycker finessen med brun-utan-sol är att man känner sig lite brun i alla fall så man känner sig inte tvungen att "pressa" i solen för att få färg. Men det kan ju vara lurigt också - att man tänker "Äh, jag är redan brun, jag klarar en halvtimma till". Och så ligger man där som en nykokt kräfta till slut ...
haha ja precis......& man fjällar bort allt sen.......trist.. jag använder iofs inte solskyddsfaktor i sverige... vänder på mig däremot så att jag inte får all färg i ansiktet & så.
Jag hade solspray på mig i går och gick ut i solen. Började svettas men tänkte inte på det så nu är jag alldeles vit, röd,och brun prickig i pannan, av alla små svettdroppar. Var bra dumt gjort.
oj....stackars..du skulle lagt dig där det fläktar lite kanske...:/
vad solsprayar du dig med?