Celluliter
Nu till den eviga frågan, hur tusan tränar man bort celluliter och vad ska man undvika att äta? Någon som är haj på det här? :)
Nu till den eviga frågan, hur tusan tränar man bort celluliter och vad ska man undvika att äta? Någon som är haj på det här? :)
hej
det jag vet att du kan göra är att dricka mkt vatten 2 liter varje dag samt att göra baksidalår övningar...
promenera mkt...tänk på vad du stoppar i dig håll dig till en dag i veckan som du får äta onyttigt...
//E
Det går tyvärr inte att träna bort celluliter. Det är fettvävnad i huden som pressas mot bindväven i hudlagret ovan så att det uppstår små gropar. Dvs celluliterna sitter i huden.
Det jag kan rekommendera är torrborstning innan dusch (5 min cirka) bra borstar finns att köpa på naturapotek. Att dricka vatten är bra då det för bort slaggprodukter ur kroppen, men det "botar" inte celluliter.
Lycka till!
jag fick mindre celluliter när jag började träna mer. Så min slutsats är mindre fett mindre celluliter.
Jag har tränat aktivt och regelbundet sedan jag var 3 år gammal, druckit tre liter vatten om dagen (jag är sångerska - viktigt!!) och ätit nyttigt de sista sex åren (självklart har jag inte gjort detta för celluliternas skull, men det borde ju ge bonusresultat) Tror ni det har blivit någon förbättring? Inte då! Man får nog försöka sluta fred med dem helt enkelt....
Lättare sagt än gjort..
Tack för alla tips!
Att sluta fred med celluliterna är inga problem, men man kan ändå vilja vara utan dem.
Hittade den här sidan på nätet:
www.kicks.se/templates/Article____491.aspx
Hej!
Har också hört att det inte går att träna bort celluliter och att de flesta anticellulitlkrämer är lurendrejeri.
Jag har dock blivit av med de flesta av mina celluliter då jag har gått ner en hel del i vikt... Viktnedgången lyckades jag med tack vare träning och rätt kost. Så INDIREKT funkade alltså träning för mig.
Jag är ganska säker på att jag fått mina celluliter av viktuppgång, men jag vill verkligen inte gå ner i vikt för att bli av med dem. :D