• Ejlis

Första bröllopsdagen avklarad

Igår för ett år sedan gifte jag mig med min fantastiska make. En alldeles underbar dag... Alltså 14:e maj 2005.

Här har jag skrivit mer om den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1153314-1.html Ny hemsida: rikardsdotter.se

Som traditionen bjuder sparade vi översta lagret på bröllopstårtan för att äta på första bröllopsdagen. Den var JÄTTEGOD fortfarande!!! Smakade identiskt. Men, jag undrar, vad kommer detta ifrån? De flesta jag pratat med känner inte till denna tradition, så jag undrar var jag har fått denna idé ifrån. Någon som vet?

Hälsningar
    Ejlis

• Svar på tråden Första bröllopsdagen avklarad
  • Ejlis

Mittilivet:
    Aha... anglosaxiskt alltså... Vi skickade ingen bit någonstans. Vi behöll alla rester själva!

juli07:
    Ja, vi sparade översta lagret (av 4) och frös in. Tårtan var gjord av nougat, hallon och vitchokladmousse - vilket tydligen fungerade utmärkt att frysa in ett helt år. Det smakade inte alls bomull som ju skall vara temat på första bröllopsdagen... rikardsdotter.se/fest.htm

• Ejlis

frk Agda:
    HAHA, nej riktigt så galna är vi inte.
    Tårtan såg dock oförskämt likadan ut... Så jag vet inte vilka mysko medel konditorn använt sig av...

• Ejlis

Sugarbaker:
    TACK för denna utförliga information.

Vår tårta smakade som sagt utmärkt - men så var den gjord av annat än sockerkaka och grädde också.

• Ejlis

Glam:
    Har ni tänkt vänta till bröllopsdagen med att äta den?

• Ejlis

Sugarbaker:
    Men, vänta: jag vet fortfarande inte VARFÖR man sparar tårtan. Vet du det också?

• Ejlis

Courage:
    Aha!! Ja, jag känner mig ovanligt kraftfull idag!!

Danei:
    Åkejra: "andra bröllopsdagen avklarad!"

Svar på tråden Första bröllopsdagen avklarad