• Chokladtårtan

Bröstförminskning

Snart så ska jag förminskan mina bröst, den 7 juni har jag tid. Det ska bli helt underbart.

• Svar på tråden Bröstförminskning
  • lolabe

Jag vet inte vad du menar med vikten?

Nej, aldrig ångrat mig. Det är något av det bästa jag har gjort!

• audrie

De lägger oftast ärren som ett upp- och nervänt T fortfarande. Man måste ha normalvikt enligt BMI för att få opereras.

• Chokladtårtan

Varför ångra, jag har ju skitsnygga tuttar nu:)

• pickolina

Att operera sig så tidigt som tex när man är 16 är en ren chansning. Har man tur så växer man inget efter det men många gör det och då kan man behöva göra om operation så jag skulle nog råda alla att vänta tills 18-20 års ålder i alla fall...

• lolabe

Det har du säkert rätt i.

• ninjan

Kan nån här förklara hur ett bröstlyft går till, och vad som är skillnaden mellan lyft och förminskning...utseendemässigt alltså.

Kollade i spegeln och blev inte direkt glad när brösten inte riktigt ser ut som förut!
    Skulle gärna vilja läsa på lite åxå, ifall nån kan tipsa om en bra sida med ordentlig information!

• audrie

La-lolita: Det är ingen skillnad utseendemässigt, de gör ett likadant ankarformat snitt och tar bort överflödig hud. Skillnaden är bara att man inte tar bort nåt fett. Googla så hittar du info!

• pickolina

La-Lolita

Man kan även göra ett lyft utan ankarärr.. Exakt hur man gör vet jag inte, vet bara att man gör via vårtgården... Googla på "bröstlyft" så hittar du säkert informationen. På Qvinna finns det oxå mycket och bra info samt på de olika klinikernas hemsidor...

• pickolina

Tror dock att den typen av lyft gäller när man gör ett mindre lyft. Behöver man ett större lyft så är det nog ankarärr som gäller....

• audrie

pickolina: Du menar nyckelhålsärr? Man går runt bröstvårtan och sedan ett snitt rätt ned, kan användas vid förminskning med. Ankarärr är absolut vanligast, så det är väl metoden kirurgerna tycker ger snyggast form. Finns lite olika metoder, men då måste man hita en kirurg som är villig att göra det och det kanske är svårt i Sverige.

• pickolina

audrie

Är inte så insatt i det men jag vet att de som förstorar brösten oxå ofta lyfter dem och då är det många som INTE opereras med ankarärr. Exakt hur det går till vet jag inte men jag har uppfattat det som att de typ skär bort bröstvårtan, drar ihop huden och dyr fast vårtan igen... Att det enda är som blir är just runt vårtan... Men jag kan vara helt ute och cyklar oxå som sagt.

Svar på tråden Bröstförminskning