• jajj@

    Tips om borgerlig vigselförrättare i östergötland

    Hej på er!

    Är det någon som kan tipsa om en bra vigselförrättare i trakten kring Vadstena? Alltså någon som inte bara vill dra det viktigaste utan tycker att det är roligt att prata lite själv också.

    Tack på förhand!!

  • Svar på tråden Tips om borgerlig vigselförrättare i östergötland
  • Lotta Gbg

    Det finns bara två vigselförrättare i Vadstena, du hittar dem via Länstyrelsens webbsida. Vi ska vigas av Margareta Cederberg som verkar vara en urmysig kvinna!

  • jajj@

    Lotta, när ska ni gifta er?

  • jajj@

    Vi skulle nämligen vilja veta vilka som kan rekomenderas.

  • Lotta Gbg

    Vi gifter oss i sommar, den 22/7. Av vad jag har hört är det bara Margareta som rekomenderas men jag vet inte mycket om den andra personen... Vi ska träffa Margareta i alla fall nästa helg och gå igenom detaljerna. Håller tummarna för att det fortfarande känns bra då!

  • flippertjejen

    Lars Eklund ska viga oss. Han bor i Linköping men det är ju möjligt att han kan viga er i Vadstena. Han är kanontrevlig och kommer att ha en längre (ca 20 min) ceremoni med oss, precis som vi vill ha det.

  • jajj@

    Tack för tipsen, jag ska skriva ner dem. Ni får gärna berätta mer sen, båda två. Även om man gifter sig borgerligt så vill man ju ha en fin cermoni, eller hur?

    Lotta Gbg, håller också tummarna för att det känns bra för er.

    Flippretjejen, har ni träffat Lars Eklund?

  • flippertjejen

    Vi har träffat Lars och han är skittrevlig så jag känner mig lugn inför lördagen

  • jajj@

    Flippertjejen

    Ska ni gifta er nu på lördag? Vad roligt! Hoppas att ni får en underbar dag!

    Du får gärna hoppa in här sen och berätta om det. Lycka till!!

  • flippertjejen

    Nu är jag gift!!

    Lars gjorde ett strålande jobb, så jag kan mycket varmt rekommendera honom

  • böna´

    flippertjejen:
    Grattis!Nu har du "ditt gjort" alltså! Berätta lite, hur var det! Vad var det som var så bra med er vigselförättare? Vad gjorde ni efteråt? Fest? Hur känns det nu,antiklimax på nå´t sätt?
    Själv gifter jag mig borgligt om ett par veckor....

  • jajj@

    Flippertjejen, tack för rekomendationen, det känns bra att ha en. Vi ska försöka få tag på kvinnan i Vadstena och prata med henne eftersom hon är närmast, men annars får vi kontakta er vigselförrättare. Håller med föregående inlägg, berätta mera!

  • jajj@

    Gifte ni er i Linköping förresten?

  • jajj@

    Flippertjejen: jag ju glömde det viktigaste, grattis!!!

    Hoppas att ni fick en riktigt fin dag.

  • flippertjejen

    Tackar!

    Vi gifte oss i Kaga bygdegård och hade festen där efteråt. Det var 55 gäster som och allt flöt på precis som vi hade planerat.

    Vår vigsel innehöll:
    Ingångsmusik till fiol
    Alla gästerna hälsades välkomna av Lars
    Sång (Somebody med Depeche Mode)
    Diktläsning (I folkviseton)
    Vigselakt med ringväxling
    Sång (Love & Marriage)
    Lars höll ett fint och roligt tal till oss
    Jubel och gratulationer

    Det var många som grät för att ceremonin var så fin. En bra blandning mellan högtidliga och humoristiska inlägg, precis som vi önskade.

    Nu efteråt känns det liute tomt (vi har ju bröllopsplanerat i ett år) men det är skönt att tänka på annat

  • jajj@

    Tack igen flippertjejen! Då kankse det lutar åt att man ska kontakta honom i första hand då, det låter ungefär som vi har tänkt oss vårt upplägg. Toppen!

  • Snarthänderdet

    Flippertjej


    flippertjejen skrev 2006-05-29 19:05:42 följande:

    Tackar!

    Vi gifte oss i Kaga bygdegård och hade festen där efteråt. Det var 55 gäster som och allt flöt på precis som vi hade planerat.

    Vår vigsel innehöll:
    Ingångsmusik till fiol
    Alla gästerna hälsades välkomna av Lars
    Sång (Somebody med Depeche Mode)
    Diktläsning (I folkviseton)
    Vigselakt med ringväxling
    Sång (Love & Marriage)
    Lars höll ett fint och roligt tal till oss
    Jubel och gratulationer

    Det var många som grät för att ceremonin var så fin. En bra blandning mellan högtidliga och humoristiska inlägg, precis som vi önskade.

    Nu efteråt känns det liute tomt (vi har ju bröllopsplanerat i ett år) men det är skönt att tänka på annat


    Hej och grattis till giftermål ☺️ Ville bara kolla vad/om ni fick betala något för er vigselförrättar?
Svar på tråden Tips om borgerlig vigselförrättare i östergötland