• lopen

Pilates+fungerar det

hej allihopa!

Har precis fått hem min winsor pilates och nu undrar jag om det är någon annan som har den eller någon annan pilates som vet om det fungerar. Vill få lite fastare bakdel och få bort kärlekshandtagen. Väldigt tacksam för svar.

• Svar på tråden Pilates+fungerar det
  • pickolina

Pilates är kanon men vill du bränna fett ska du nog satsa på konditionsträning. Att gå promenader är ett skonsamt och enkelt sätt tex... Blanda det med pilates, som formar, stärker och mjukar upp kroppen så får du nog ett bra resultat. Vill du bli ännu fastare så är tyngre träning att rekommendera, tex styrketräning.

• Pumpkin

Jag kör Winsor Pilates och tycker det är toppen! Märker det speciellt på magen och rumpan.

• Lovelina

MsNordqvist
    Har du köpt någon DVD med Winsor pilates?

• pickolina

Vilket av de olika programmen kör du??? Jag har oxå DVD´n fr tv-shop men aldrig kommit igång med den. Körde dock pilates på gym förut och det var toppen!

• Pumpkin

Jag kör 20 minuters passet varannan dag ungefär. Ska snart testa timmes-programmet. Måste bara bli lite vältränad först

• pickolina

Ah.. Nice, ska försöka komma igång med det!.. :) Jag testade 1h programmet en gång... Huah... Det var tungt faktiskt, vilket jag hade inbillat mig att det inte skulle vara eftersom 20min är så lätt... Tji fick jag! :D

• Pumpkin

20 minuter tycker jag är alldeles lagom och man hinner alltid med det!

• lopen

tack för era svar...skönt å höra att ni sett resultat = bra motivation! kämpa på allihopa...

• Blivande Fru Stålhandske

Fick med mannen på en timmes passet häromdagen och han klagade i flera dagar på träningsvärk i magen..haha!

Tjugo minutersprogrammet ger inte så mycket tycker jag..

• Pumpkin

Jag tycker 20 minuters programmet ger mer än vad man tror. Det ger definitivt resultat för mig i alla fall, och då var inte jag särskilt otränad innan heller.

• Blivande Fru Stålhandske

Jag är verkligen inte otränad heller, i ärlighetens namn så har jag nog inte gett 20 minuters passet en chans i regelbunden träning. Det känns som om jag behöver längre tid för att jag ska tycka att det är jobbigt.

Men jag ska prova efter morgonpromenaderna härefter!

• Pumpkin

Blivande Fru Stålhandske

Det tycker jag låter som en bra plan, jag brukar kombinera det med mina kvällspromenader - DÅ sover man som ett barn sen kan jag lova

Svar på tråden Pilates+fungerar det