• Spanarn

Maskerad ikväll - vad ska jag ha på mig?

Tjejer! Jag behöver er hjälp! Jag ska på maskerad ikväll och temat är "yrke". Har ni tips på utstyrsel som jag kan fixa ihop själv? Jag har inte råd att hyra en t ex sjuksköterskeuniform och jag känner ingen flygvärdinna som kan låna ut sin uniform.. Hjälp snälla

• Svar på tråden Maskerad ikväll - vad ska jag ha på mig?
  • E-tuna

Klä dig i svart...sota ansikte och händer= SOTARE

• Fru Cinderella

Rota igenom garderoben, någon måste du ju kunna hitta??? eller???

• Spanarn

Ha ha! Inte så dumt E-tuna! Men det är min systers studentskiva så jag vill ju vara lite fin, dvs, jag vill inte spöka ut mig så mycket hehe.

Är prinsessa ett yrke?

• Blivande Fru!

Haha, det hadde vi i skolan på gymnasiet.
    Jag och en kompis tog på oss kort-kort och sminkade oss väldigt illa (gissa yrket).

Tråkigt- svart byxa/kjol och vit blus= servitris.

Hmmm- överarbeta naglarna och kalla dig nagelartist

Nja-snygg dräkt och ett par "kloka" glasögon= Karriärskvinna

Ska fundera om jag kommer på något bra

• Spanarn

Cinderella
    tro mig, jag h a r rotat igenom garderoben. Det enda jag kan komma åstadkomma är servitris! Men jag vill ju inte bli ihopblandad med personalen på festen ikväll

• Spanarn

Blivande Fru
    du var pigg på idéer! Haha, jag undrar vad släkten skulle säga om jag kom som glädjeflicka. Gillar nagelskulptris, synd att jag inte har några naglar. Hmm, karriärkvinna var ju inte dumt. Blå dräkt, håret i knut, glasögon...

• Blivande Fru!

*Släng ett måttband runt halsen och lite nålar i tröjjan över bröstet och gå som sömmerska

*Häng en låda på magen och var en gammal korvgubbe

..spånar vidare.....

• Spanarn
    "han har en låda på magen, han måla korvarna svarta för han hade sorg,varm korvs boogie"

Sömmerska var ingen dum idé! Kan ju ta på mig en fin klänning oxå och säga att "den har jag sytt själv"!
  • Blivande Fru!

Haha, jag älskar maskerader, men har aldrig gått på någon

Så jag lever genom andra

*Ha ett par snygga byxor en snygg topp, se allmänt bra/fräsch ut, och om någon frågar vem du är så tar du fram din bricka och din svarta väska och säg att du är från CSI

• Blivande Fru!

Brickan gör du genom att ta en svart plånbok och sätt en broch i

Svar på tråden Maskerad ikväll - vad ska jag ha på mig?