• confetti

lite irriterad...

Igår hade min pojkvän och jag jättebra sex och sen några timmar senare ville han ha igen men inte jag och då blev han lite sur eller tyckte det var konstigt att jag inte ville. Då kände jag mig lite ledsen.

Jag var visserligen lite sugen men i sånafall med långt förspel annars kan det göra ont och han hade nog tänkt mer lite snabbt. Jag blir så irriterad när han tror att det bara är att för in den för han vet ju att det tar längre tid för tjejer innan! Sådär nu fick jag skriva av mig lite.

• Svar på tråden lite irriterad...
  • ladymarmelade

Det har aldrig hänt mig att jag aldrig har varit upplagd för sex ;)

Men jag förstår däremot inte varför folk blir arga eller sura på sina partners när de INTE vill ha sex. Vill man inte så vill man inte, det går inte att tvinga sig själv att bli sugen.
    Är detta ett typiskt killfenomen? Tycker ofta man läser att det är killen i förhållandet som blir sur och arg när tjejen inte vill...

• pickolina

Njae, det där stämmer inte alls. Jag är tjej och jag är alltid redo, behöver inget förspel! Skratt... :D

Ville bara säga det, för jag gillar inte det sättet att dra alla över en kam när det inte alls stämmer!

Däremot så har det ju ingenting med DIN situation att göra. Om han inte respekterar eller förstår så är han ett pucko! Sorry!..

Hoppas du kan hitta ett sätt att få honom att förstå.. Problemet är väl att killar inte tänker helt klart när de är upphetsade... *s*

• ladymarmelade

Jag och min pojkvän är på precis samma nivå. Vi har lika stark sexdrift båda två, och det har aldrig uppstått en situation när ingen av oss har varit sugen :)

Vet inte om det kan vara så att killar tar åt sig lite personligen om man säger nej... Men å andra sidan hade ni ju nyligen haft sex, så jag fattar inte riktgit varför han gjorde en stor grej av det...

• pickolina

Jag är på samma nivå som ladymarmelade.. Jag vill alltid lika mkt som killen, om inte mer.. *haha* Men att någon inte velat har aldrig blivit ett problem, i någon av mina relationer...

Därför är det svårt att ge tips och råd för hur du ska hantera situationen... Kan ju skriva det jag tror och läst + hört men har inga egna erfarenheter att jämföra med.

Hoppas någon annan kan ge dig några bra tips för hur du ska hantera din pojkvän, för det är ju inge bra för relationen om ni hamnar i sådana situationer. Hoppas det löser sig!

• ladymarmelade

OT

pickolina, hur gick det på det där mötet du skulle på sist vi pratades vid???

• picachu

Din kille är dum när han gör så :[

En av de viktigaste sakerna i ett sexuellt förhållande är tillit. Och där inkluderas tillit på att man kan säga "nej" utan att det uppstår konflikter.

Din kille borde fundera på hur kul det skulle vara om du bara "släppte till" för hans skull utan att du själv njuter av det. Om hans svar skulle va "Mje...skitsamma bara jag får nåt" - ja, då är han en ¤#&%!!
    Förhoppningsvis så upptäcker han dock att det inte skulle vara kul att du bara ställer upp utan att få nåt utav det, och slutar bete sig så svinigt.

Förut kunde jag "släppa till" för min kille för att jag typ trodde att det var det som förväntades, osäker osv och han fick reda på att jag gjorde så blev han skitlessen. Återigen det här med tillit - han kände att han måste kunna lita vi är två om vårt sexliv.

• pickolina

ladymarmelade

Hello love! :D
    Det gick kanonbra.. Ska in på korrigeringsoperation om mindre än 2 veckor! :) *glad*

• ladymarmelade

pickolina

Åhhhh man får gratulera :D Vad skönt att det gick bra så du slapp en massa tjafs!

• JeckaH

Att respektera den andres vilja i ett förhållande är AochO! Din verkar inte respektera att du inte ville, vilket är väldigt dåligt! Berätta för honom hur du känner när han blir "sur" för en sån sak! Så att du aldrig någonsin i framtiden kommer att känna dig pressad till sex för enbart hans skull!

Svar på tråden lite irriterad...