Ännu ett budget-inlägg...
Fick en kommentar i min blogg - en god vän kommenterade och tyckte att vi lade för mycket pengar på vårt bröllop, jag berättade nämligen att vår lokal kostar 7000:- i hyra...
"Gosh...du tänker då inte snåla du inte!!! *häpnar lite*
Men jag är ju av åsikten att man gifter sig med varandra och inte för alla andra." kommenterade hon.
Först viste jag inte vad jag skulle säga tillbaka, men efter att ha undersökt saker ÄNNU mer så måste jag säga att ni som bor på landsbygden (och inte som vi i en av Sveriges 10 största städer) har det bra, för ni kan få det mesta hyfsat billigt...
Där jag är uppvuxen ( - och min vänninna fortfarande bor - ) så finns det massor av bygdegårdar som man hyr för en 500:ing och så fixar man det mesta själv sedan...
Men där jag bor nu - här finns INGA lokaler i stan, undantaget bostadsrättsföreningslokaler som rymmer 40 personer och ligger i en källare någonstans - alla möjliga ställen kostar MASSOR med pengar, om man inte kan tänka sig att vara tre-fyra mil utanför stan=transportkostnader...
Vi gifter oss för att vi älskar varandra, för att vi vill bekräfta det för varandra och alla vi tycker om och bryr oss om, för att det blir bättre för oss rent juridiskt på det viset och för att vi får ha en stor fest för alla vi bryr oss om. Finns det en prislapp på det? Är vi dåliga människor för att vi vill lägga en slant på en speciell dag för oss och alla i vår omgivning? Är 7000:- för mycket när man hyr en lokal?
Tja, vad säger ni?