MItt underbara bröllop-berättelse och bilder
Lördagen den 27 maj 2006 blev jag fru Hindsfors. Det var en helt underbar och rolig dag.
På morgonen kl 9 mötte jag min tärna hos frisören och hon satte igång och började fixa håret på mig. Jag hade bara sovit 5 timmar (det var nästan omöjligt att somna kvällen innan) men var pigg ändå. Och nervös måste jag säga. Trodde inte att jag skulle bli det men det hände i alla fall. Vi hade frukost med oss till frisören men jag kunde knappt få ner något :). Efter mig blev min tärna fixad. Frisören gjorde både hår och smink på oss. Vi blev så fina.
Vi var färdiga vid 14.30 (Ja det tog sin tid) och då väntade en överaskning runt hörnet. Min blivande och hans marshalk i en lomosine! Jättekul! vi hoppade in och drack våra första glas champagne. Jag och min älskade höll varandra hårt i handen och var spända och nervösa :).
Väl framme i Slottsskogen (Göteborg) var det dax för fotografering. Min fasters före detta man är fotograf, så han tog alla bilderna. Tror att de blev jättefina. Vi använde oss av utemiljön, träd, vatten, parkbänk osv. Det ska bli roligt att se när de är färdiga.
NU var det tid för vigseln. Vi gick bort till vigselplatsen och alla vär där! Vi hälsade snabbt på vigselförrättaren och så satte vi igång. Det kändes verkligen overkligt att stå där och bli gift, men vi var väldigt lyckliga. Efteråt blev det champagne och mingel och ännu mer fotografering.
Middagen blev lång och jätterolig. Massor av oförglömliga tal som verkligen innehöll alla ingredienser. Vi skrattade och grät om vartannat :). Vi har så fina släktingar och vänner så vi vet knappt hur vi ska kunna tacka dem. Det blev en oförglömlig fest.Maten: Buffé och bröllopstårta- allt var supergott!
Vid 12 tiden på natten var middagen färdig och det var dax för dans! Jag och min älskling dansade till John Lennons "Woman" och sen släppte alla loss på dansgolvet. Folk dansade som galna och alla verkade ha jättekul.
Jag var så lycklig hela kvällen och natten och det var en sååååå lyckad fest. Det går nästan inte att återge i ord. Jag och min man stannade på festen till kl 04 ca! Vi hade så roligt att vi inte ville gå!
Trötta och glada anlände vi till hotel Eggers vid 04.30-snåret och somnade bums!
Romantiken fick vänta till vi vaknat.
Vi var så himla trötta igår, miljoner tankar och minnen snurrade i huvudet och skulle lägga sig på plats.
Nu är vi man och hustru, precis som det ska va :)!
Bilder:
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1679907.html