• Jisen

Dilemma

Hm... Har ett dilemma... Våra föräldrar vet ännu inte om att vi är förlovade och tänkt gifta oss. Min kille tycker definitivt att hans mamma skall betala halva bröllopet och mina föräldrar halva. Jag skulle allra helst vilja betala det själv men det kommer dröja i så fall... Är student och har ett tag kvar. Dessutom vill vi dessutom gifta oss så snart som möjligt. Han är 35 och har inte lust att vänta 5 år. Inte jag heller! Vi vill båda va gifta innan vi får barn och vill inte vänta för länge med barn.
    Min kille har gott om pengar och skulle kunna stå för bröllopet själv men för hans del handlar det om rättvisa. -Hans mamma betalade halva hans syrras bröllop. Jag tycker att det är jättesvårt att kräva av mina föräldrar att de ska betala halva. (Min kille vill dessutom ha ett stort bröllop).
    Känns dessutom jättedumt om han skulle stå för hela bröllopet, alt han och hans mor. Tror iof att mina föräldrar kanske erbjuder sig att betala en smula... Men vill absolut inte behöva ta upp det...
    Hur tänker ni? Resonerar jag helt fel o galet?

• Svar på tråden Dilemma
  • stina-07

Förstår precis hur du känner. Våra föräldrar och vi ska hjälpas åt och betala. Föräldrana lägger valfri summa och vi betalar resten själva. Tycker också att det är jättesvårt!

• utvandraren

Mina föräldrar erbjöd sig att bidra... hade aldrig frågat!! Tror nog att hans föräldrar erbjuder om de betalat halva hans systers, men traditionellt så är det ju föräldrarna till bruden som ska betala... Bara du vet ju om din familj har medel att bidra med. I dagens samhälle har det ju nästan försvunnit, hade vi haft råd hade vi valt att betala själva, för frihetens skull!

Svar på tråden Dilemma