• osse

Hur får man smalare överarmar?

Nu har jag beställt en klänning. Det är en långärmad klänning. Nu är jag lite orolig för att den kommer vara tight i ärmarna. Eftersom det är chiffongärmar så kanske det inte går att ta ut dem. Alternativet är att dra ner på omfånget av armarna. Någon som ahr bra tips till en som inte springer på gym? :)

• Svar på tråden Hur får man smalare överarmar?
  • Jexxie

Det är ju lätt att träna ett par minuter om dagen hemma, t.ex. göra triceps-armhävningar (smala armhävningar), eller triceps-dips (du sätter händerna på t.ex. en stol, har ryggen mot stolen, har fötterna i golvet och så böjer du på armarna så att det känns i triceps). Det är ju även lätt gjort att köpa ett par hantlar eftersom det finns väldigt många övningar du kan göra med dem!
    Lycka till

• heather

det går inte att punkförbränna fett. om du tränar armarna får du mer definierade muskler som gör dem större. om du vill få ett mindre omfång rekommenderar jag lågintensiv förbränningsträning.

ett hett tips är morgonpromenader före frukost (då har kroppen förbränt kolhydratsdepåerna under natten och börjar direkt förbränna fett). oftast tappar man fett uppifrån och ned så du kommer nog ganska snart se skillnad på armarnas omkrets.

lycka till!

Svar på tråden Hur får man smalare överarmar?