• Kickit

Romantisk middag i Götet

Killen fyller år - jag vill bjuda ut honom. Men jag är en fattig student och behöver därför hitta en riktigt mysig men billig restaurang i eller nära Göteborg. Romantisk, inte så dyr, nära... har någon tips på en sådan restaurang? Kom igen nu, massa massa tips vill jag ha! :D

• Svar på tråden Romantisk middag i Götet
  • ladymarmelade

Meze eller Taras!!! Jättebilligt och supergod mat. Dessutom mysfaktor utan dess like! :)
    Om ni gillar grekiskt/turkiskt alltså...

• Ab fab

Hos Da Pasquale på Sten Sturegatan är det definitivt "Lady-och-Lufsen-varning". Bra italiensk mat, rutiga dukar och italienska stammisar

• Blivande Fru Stålhandske

Måste hålla med om Pasta+! Maten är hur god som helst, inte så dyrt, personalen är trevlig, inte så överpretentiös stämning.

Fast jag och min man brukar mest gå dit på vardagskvällar, vet inte om det är mycket folk på helgerna så man måste boka bord.

• Lyckligt gift!

Galini! Dit kan ni gå! Det är en grek/turkisk restaurang..dom har sååååå god mat! Ligger långt upp på Kungsgatan. Yummi!!!!

• Mrs.Miller

Barric på hamngatan superbra mat, men kanske inte student priser???
    Värt att kolla ivarjefall.

• Kleopatra

Vino Pasta på plantagegatan (Linné). Jättemysig, personligt, bra priser och inte så stort.

Trattoria Pasta e Contorni på Nordenskiöldsgatan (även det Linné). Jag har inte ätit där själv, men har hört mycket lovord och även de ska ha bra priser.

Ett tips annars är att söka runt lite på Restaurangguiden. För att kolla olika menyer och se bilder på de olika restaurangen. Jag brukar gå in där när jag är sugen på att pröva något nytt.

• Kickit

Pasta e contorni är suveränt :) jag gillar stället. Brukar också gå in på restaurangguiden, men det säger inte särskilt mycket. Jag vill hellre gå på rekommendationer från riktiga personer :D men det har nog ordnat sig nu. Har beställt biljetter till GBG jazzfestival och sedan blir det middag hemma hos mig i samma anda på hans födelsedag. ;)

• Charlize

Det finns många bra restauranger i Götet.
    För en romantisk intim iddag skulle jag rekommendera Sjöbaren i Haga. Jättegod mat och väldigt mysigt. På sommaren kan man även sitte ute på deras innegård.

Annars har jag hört mycket positivt om Magnus & Magnus, och "loftet" de har där. Har inte varit där själv men maten skall tydligen vara jättebra, och just uppe på loftet (dit du kommer via en liten stege) sitter man enskilt och mysigt på kuddar på golvet. Vet inte hur det är med priserna dock....

Och! Jag kom på något annat urmysigt som dock ligger utanför stan. Blomstermåla Värdshus i Särö. Fantastisk mat, härlig miljö precis vid havet. Priserna varierar, men de har en liten mindre billigare meny också, och på sommaren tror jag att de har en specialmeny ute på verandan.

Men du har fått en MASSA bra tips redan. Hoppas ni får en riktigt mysig middag ihop!

Svar på tråden Romantisk middag i Götet