• Lilla Svartsmurfan

OT: sanslöst kul!

Klippt från en av våra stora kvällstidningars hemsida ikväll:

"Om H&M satsar på att sticka ut från mängden har de verkligen lyckats.
    En av deras senaste jeansmodeller heter ? fit sliq.
    ? Jag kan hålla med om att det låter olyckligt på svenska, säger Jenni Tapper-Hoël på pressavdelningen. "

Går inte denna in på top 10???!!!!

• Svar på tråden OT: sanslöst kul!
  • Janiz

Ha ha ah ah a shit va roligt as kuul!! jag måste köpa mig ett par f i t t s lick jeans dom sitter nog jävligt skönt he he.

• Lilla Svartsmurfan

jupp! onekligen en intressant produkt....

• Too Be  gift nu

Jepp - kan tänka mig hur kul det är att fråga expediten om dom har fit sliq i affären

• Lilla Svartsmurfan

stackars de som jobbar på HM....

• mammacatta

*hehe* jag behövde detta nu - vilken groda!:D:D:D:D:D

• utvandraren

Herreguuuud.... Detta måste ju blivit gjort medvetet för att väcka debatt!! Och visst funkar det, undrar hur de ser ut???

• Lilla Svartsmurfan

du hittar den på kvällstidningen som börjar på A ikväll,om du scrollar ner lite på deras sida.. där är en bild... det är ju en tajt version, därav namnet, men jag fick en helt annan bild i mitt huvud....

• Klangling

Ja, man kan riktigt se synen framför sig när dessa mäktiga människorna som kommit fram till detta fantastiska uttryck!
    Dom kunde ju aaaaaaaaldrig aaaaaaana att det skulle kunna bli fel
  • Eurolady

Såg också detta, väldigt kul!

En tanke bara: H&M är ett svenskt företag. När de designar och namnger en ny produkt, borde man inte tänka då på hur det låter i Sverige? Eller har de inga svenskar som sitter med och bestämmer såna här saker? Verkar konstigt, tycker jag.

Gillar Ikea. Där har de soffan Tylösand (och liknande) som heter samma sak i hela världen.

Svar på tråden OT: sanslöst kul!