Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Acne på andra ställen än i ansiktet

Syrran fick antibiotika tror jag, mot akne på kroppen, till slut. Jag fick roaccutan och det funkade, men hade mest i ansikte själv, men min gick längre innan jag fick hjälp. Antibiotika funkade på mig bara medan jag tog det, inte sen.

• anne på grönkulla

Jag hade faktiskt inga större besvär av det, utöver ruggigt torr och känslig hy. Men får man det av en seriös läkare som får skriva ut det så går man (gick iallafall för 10 år sen) på ganska regelbundna läkarkontroller med blodprov och så. Sen höll resultatet i sig till för drygt ett år sen, när jag bytte klimat. Men det som har kommit tillbaka nu är lättare att hålla i schack med rätt rengöring och så.

• anne på grönkulla

Nej, min syster behövde aldrig äta roaccutan, för henne "räckte" det med antibiotika.

Jag har knäpp hy, den är torr, men var grovt infekterad. För mig funkar det numer med en lätt uttorkande rengöring (har en skummande från Make Up Store, orangeaktig, luktar lite melon, som jag såklart inte kommer ihåg vad den heter) i ansiktet, och sen ansiktsvatten och rejält återfuktande dagkräm. Balans, med andra ord...

Svar på tråden Acne på andra ställen än i ansiktet