• Åsa74:a

Spartips

*Kostymen köpt på Dressman för ca 1000:-
    *Näbbklänningar 150:-/styck på "Linus&Lotta".
    *Fina vita skor med strasshjärta till näbbarna köpte jag på "Little Fairies", ca 300:-/paret.
    *Brudduchesse ca 500:- (En god vän syr klänningen!!)
    *Billiga dukar i papper/plast + ballonger mm till att dekorera lokalen med, köpt på internetbutiken "Celebrations".
    *Buketthållare till min brudbukett samt varsin liten hållare till näbbarna, ca 250 kr sammanlagt på internetbutiken "Blommorhemma".
    *Brudfrisyr- en kompis fixar mitt hår. Tiara och hårnålar har jag köpt på Tradera (nya i förpackning, mycket billigt!).
    *"Fransk manikyr" fixar jag själv med nagellack från Åhléns.

Listan kan göras längre... Hoppas att dessa tips kan glädja någon!! Jag har studerat i flera år och ekonomin är knackig. Jag tar tacksamt emot tips på fina bordsdekorationer i vitt/guld/rött!!

• Svar på tråden Spartips
  • Kirsto

Jag tycker det är urfint med guldströssel eller vad man ska kalla det i mitten av duken. Finns på tex panduro. Finns även sizoflor i guld som du kan göra löpare eller tabletter av om du får tag på en vänligt sinnad florist som vill köpa hem åt dig. Kanske röda blommor som dekoration och vita (eller röda) servetter med nån snygg servettring.

Till en personalfest gjorde vi superenkla servettringar av sizoflor, bara en ring som vi häftade ihop. Den kan man såklart utveckla genom att dels limma/försluta snyggare och dels dekorera lite mer, tex med en guldtråd med röda pärlor på som snirklar sig runt eller ett rött hjärta eller en blomma eller ert monogram stämplat.

• Becazinha

Kirsto

Vad är sizoflor?

• Kirsto

Noiva: det är en runn, lite genombruten väv som känns som tyg men är gjort av.. papper? Finns hos florister. Fint!

Svar på tråden Spartips