• mammaK

Saker du inte vill veta!

12 saker du önskar att du inte visste

1) Efter en timmes simmande i en allmän pool har du fått i dig en halv liter urin.

2) Under en genomsnittlig dag har du indirekt kommit i kontakt med 15 penisar, till
    exempel genom att ta i dörrhandtag.

3) En genomsnittlig persons årliga intag av snabbmat innehåller 12 könshår.

4) Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.

5) Under ett år skakar du hand med 11 kvinnor som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.

6) Under ett år skakar du hand med 6 män som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.

7) De flesta män tvättar överhuvudtaget inte händerna efter att de varit på toaletten.
    Tänk på det nästa gång du är på krogen och äter jordnötter från skålen på bardisken.

8) Under en genomsnittlig bröllopsmottagning har du en hundradels chans att bli smittad med
    munherpes från en av gästerna.

9) Du andas dagligen in en liter av andra människors anala gaser.

10) Tandläkare har rekommenderat att tandborstar bör hållas på ett avstånd av minst 2 meter
    ifrån toalettstolen för att undvika att luftburna partiklar härrörande från spolningen
    fastnar på dem.

11) Du tillbringar sex månader av ditt liv på toaletten.

12) Att bita på naglarna är som att slicka rent toalettstolen.

• Svar på tråden Saker du inte vill veta!
  • mammaK

Så äckligt! Jag ska sluta bita på naglarna!

• Lena+Mattias=sant

Varifrån har du fått de uppgifterna?
    Jag tycker många av dem inte stämmer.

1) Jag sväljer inte vatten när jag simmar.

2) En genomsnittlig dag tar jag inte i 15 dörrhantag

3) Äter snabbmat 1-2 ggr per vecka. Det ger att 1/6 av alla portioner innehåller könshår. Hur 17 hamnar de där?

4) Svårt att tro ser knappt några insäkter på dagen och ligger med huvudet nedåt och andas oftast med näsan.

5,6,7) Nästan alla tvättar händerna om de smutsat enr dem, kvinnor är bättre på det än män och män onanerar mer än kvinnor

8) Jag pussar bara min partner...

9, 11) de minst orimliga

10) Man spolar väl med stängt lock?

12) Man tvättar även dem...

• mammaK

jag fick den i ett mail! Jag tror inte heller att den stämmer helt men det ligger nog sanning bakom, bara för att du inte är med om det eller jag så finns det folk som faktiskt är det!

Och män onanerar inte alls mer än kvinnor!
    Endel tvättar inte händerna efter dom varit på toa och en del stänger inte toalocket när dom spolar!

• Lena+Mattias=sant

Varför säger då alla undersökningar att män onanerar 2-3 ggr mer än kvinnor om så inte är fallet?

Nej jag vet att inte alla är som jag.

• mammaK

Undersökningar är väl alltid slumpmässiga! Dom går ut på stan eller liknande och frågar 100 personer, fråga hundra andra och resultaten blir inte lika.

Jag har fått vad som såg ut som könshår i maten en gång och vi anmälde det. Tappade aptiten för ett tag.
    Sen det där med gaser i punkt 9, det tror jag är helt möjligt, men sen lever jag med en partner som kan det där med gaser *S*
    Jag menade inte att skapa uppror utan snarare en eftertanke.

• Lena+Mattias=sant

Undersökningar är alltid slumpmäsigga men ger må´nga udnersökningar samma resultat så ser man en trend. (precis som man gör med undersökningar inför val)

Jag ville bara påpeka att vissa av sakerna inte är rimliga (jag tror mailet kommer ursprungligen från USA har läst det förut). Där har undersökningar visat att det är ganska vanligt att inte tvätta händerna efter toalettbesök medan i sverige är det ytterst få som inte gör det.

• mammaK

Ja det kan säkert komma från USA, men jag tror man ska det lite till sig ändå.
    Tex det att killar inte tvättar händer (iaf inte klokt) när dom är på krogen kan nog ligga mycket i! Jag menar dom får väl knappt ner gylfen när dom är på fyllan hur ska dom vrida på kranen? *S*

• Lena+Mattias=sant

Jo förvisso sant, brukar hålla mig undan fulla människor.

• physalis

jag har en vän som fick ett använt tuggummi i sin pizza en gång. Han kände till och med igen märket på smaken av tuggummit....

• mammaK

urk.. att han inte kräktes.
    min kompis fick en häftklammer en gång som fastnade i tandköttet.

• unelmia

åååå bläääääääää

• Pumpkin

En kompis till mig var på en pizzeria och beställde nån sås till pizzan (kebab- eller bearnaisesås) och tyckte att såsen smakade konstigt. Han tog med sig den för analys (hans pappa jobbade på nått labb) och då visade det sig att det fanns DNA från 6 olika män i såsen.

• cicca

Guuu vad alla verkar negativa... det var ju bara en rolig grej! ;) Jag tycker det var jättekul att läsa!

Hej hopp!

• mammaK

kul att någon gillar tråden

Svar på tråden Saker du inte vill veta!