• Mimsan75

SÅÅÅ totalt OT men vill avreagera mig iaf ..ARG!!

Jag vet att detta ämne inte hör hemma här men jag måste få skriva av mig någonstans, min son fyller snart 4 år, hans högsta önskan är en studsmatta ala "king size".

Då vi sparar till kommande bröllop och jag samtidigt är student= ansträngd ekonomi så letade jag i annonser. Hittade en idag och ringde direkt!!

Jaaa...Jippie! den fanns kvar, lagom storlek, skyddsnät, hyfsat avtånd, bra pris, JAA vi tar den. Bra sa säljaren It´s a deal!!! vi hörs i kväll om NÄR vi ska hämta den.

Min son råkade höra samtalet och blev sk överlycklig när han fattade vad det handlade om...

Vi fixade så vi kunde hämta den senast i övermorgon... då ringer säljaren och säger att han lovade "grannen" som "kom förbi" att köpa den...

TACK SÅ J...A Mycket !!!!

= ARG.. och ledsen son, avbokning av kärra osv.

Det visade sig att "grannen" bodde... som vi ca 10 mil bort ..och att de helt enkelt SKET i att de redan lovat bort den till oss!!

Ja jag vet ett I-lands problem men när man ser lyckan i ens barns ögon och är tvungen att göra dem besvikna så hugger det i hjärtat.

SÅÅ nu har jag avreagerat mig.

Är det ngn mer som råkat ut för "oseriösa" säljare som inte håller vad de lovar?

• Svar på tråden SÅÅÅ totalt OT men vill avreagera mig iaf ..ARG!!
  • 15juli06

Du vet att du kan anmäla honom för detta om du vill. Ett muntligt avtal är bindande, dock är det svårt att "bevisa"

• Mimsan75

Jo, jag vet, har läst en del juridik, upplyste honom om att muntligt avtal gäller, fick till svar - jo jag vet att det blev tokigt... men...

Sa att hade det gällt andra summor så hade jag inte dragit mig för att göra det men men...

man blir bara så j..la besviken när man som sagt bara vill göra sonen glad.

Tack för din upplysning och ditt stöd iaf

• a02270

Gu va elakt av karln. Jag hade nog för att djävlas ringt upp karl och sagt att min advokat kommer att kontakta dig, och att han blir ersättningsskyldig att hitta få fram en likvärdig vara till samma pris.

Pacta servanda. (avtal skall hållas på latin).

• Mimsan75

Jo, visst blir man sugen på "hämnd", vi och våra vänner som var med här hemma under hela "proceduren" skämtade om att skicka mail med bilder på min skrikande son,

"se vad du har ställt till med"

jag håller ju som du förstår med, avtal är till för att hållas. är själv mkt noga med detta när jag säljer/köper saker.

• a02270

Jag hoppas du hittar en ny studsmatta till sonen.

Jag förstår om du inte orkar dra i det längre, karn är usel.

Jag förstår verkligen om du ville skriva av dig, jag hade varit ursinnig.

• Mimsan75

Tack, känns skönt att höra att man inte överreagerade.

• lolabe

Usch vad jobbigt och tråkigt, särskilt som din son blir så besviken.

15juli06: Man kan inte "anmäla" att någon brutit ett avtal eftersom det inte är ett brott. Det är en civilrättslig angelägenhet mellan två enskilda, ingen brottslig gärning.

• Afrodite_Aug-07

Nu vet jag inte vad ni är beredda att ge för en studnsmatta, men det finns en ny studsmatta på halens som inte är så dyr. Kolla här
    www.halens.se/ProductPage.aspx&tm=8&tduid=1aac1a4b49ebe637758b390a1738f25f

och en annan på 24.se som är ännu lite lägre i pris. kanske det kan va något

www.24.se/default.aspx sök på studsmatta så kommer den fram

• Mimsan75

Tack för tipsen Afrodite, jo vi har sett dem, vi behöver dock skyddsnät oxå, grabbarna är rätt små, snart 4 och 5½ år bara, det är när det är komplett med skyddsnät priset drar i väg, men vi har hittat på Rusta oxå, de säljer även skyddsnät som inte är så dyra, men det blir i alla fall mer än dubbelt så dyrt mot vår ursprungliga deal med "Mr Mr"

Jag hoppas på de annonser jag själv har satt ut nu

• Bordeaux

hej
    jag förtår din frustration , jag hade blivit lika rasande.
    har du kollat blocket, tradera, ebay, qxl

m

• Sister of the Night

Folk kan vara bra fräcka.
    Fy vad ledsamt för grabben!! Du frågar om fler råkat ut för något sånt, njae, inte riktigt kanske men däremot tipsade jag en vän om att en annan bekant skulle sälja sin lägenhet för ett antal år sedan. Så vännen och jag traskar hem till bekanten, vännen kikar på rummen och bestämmer sig för att slå till. Bekanten blir glad, och sedan dukas det fram fika. Frid och fröjd... tills det ringer på dörren: det är en herre som läst en annons om lägenhet, kan det vara denna? Jovisst är det så, utbrister bekanten glatt och börjar inför min MYCKET snopna vän och mig (lika snopen) erbjuda en visning och tala om pris.
    Det var en ganska obehaglig situation tyckte jag, dels blev jag givetvis besviken på min bekant för det dåliga sättet, dels var det genant att jag tipsat min vän om en så pass oseriös säljare.

En annan rörande liten historia handlar om hur Sister som fjortis stegade in i en skivaffär, bläddrade bland singlarna och till sin oerhörda lycka fann en singel med sina favoriter. Den skulle kosta en tia eller nåt sånt, så glad i hågen stegades det fram mot disken.
    Där rycker säljaren åt sig plattan, granskar den intresserat och säger att "Den säljer jag inte, det är ju en raritet!!" Och tar undan den.
    Usch vad taskigt det kändes... *ler snett*

Ingen av dessa gjorde väl något grövre övertramp, rent juridiskt(eller?). Men det var ju inte särskilt snyggt, något av det.

• minimi1

Hej på er, här är mimsan75, har bytt "namn" bara.

Tack för ert stöd, har inte fått ngt napp på blocket mm men lutar åt att köpa ny iaf.
    har väl kommit över den värsta ilskan nu

SotN, fy f..n vad fräck "lägenhetssäljaren" var !!!
    Förstår om du blev upprörd och tyckte det var pinsamt. Det var 100 ggr värre än Mr Mr jag dealade med.

Min son (han som snart fyller 4) lärde sig cykla utan stödhjul idag, gissa om han är stolt o glad, så just nu är det bara cykel som gäller skönt !!! Inget tjat idag om att våldsgästa grannens studsmatta

• Sister of the Night

Jag tycker nog att de var skapligt fräcka båda två, Mr Studsmatta och Lägenhetsmarodören :)

Ja usch vad genant det kändes... Visste inte vad jag skulle säga. Vad säger man, liksom?

Hihi! Hoppas de uteblivna stödhjulen funkar som miniplåster på såren då! :)

Svar på tråden SÅÅÅ totalt OT men vill avreagera mig iaf ..ARG!!