SÅÅÅ totalt OT men vill avreagera mig iaf ..ARG!!
Jag vet att detta ämne inte hör hemma här men jag måste få skriva av mig någonstans, min son fyller snart 4 år, hans högsta önskan är en studsmatta ala "king size".
Då vi sparar till kommande bröllop och jag samtidigt är student= ansträngd ekonomi så letade jag i annonser. Hittade en idag och ringde direkt!!
Jaaa...Jippie! den fanns kvar, lagom storlek, skyddsnät, hyfsat avtånd, bra pris, JAA vi tar den. Bra sa säljaren It´s a deal!!! vi hörs i kväll om NÄR vi ska hämta den.
Min son råkade höra samtalet och blev sk överlycklig när han fattade vad det handlade om...
Vi fixade så vi kunde hämta den senast i övermorgon... då ringer säljaren och säger att han lovade "grannen" som "kom förbi" att köpa den...
TACK SÅ J...A Mycket !!!!
= ARG.. och ledsen son, avbokning av kärra osv.
Det visade sig att "grannen" bodde... som vi ca 10 mil bort ..och att de helt enkelt SKET i att de redan lovat bort den till oss!!
Ja jag vet ett I-lands problem men när man ser lyckan i ens barns ögon och är tvungen att göra dem besvikna så hugger det i hjärtat.
SÅÅ nu har jag avreagerat mig.
Är det ngn mer som råkat ut för "oseriösa" säljare som inte håller vad de lovar?