• Sockerpinglan

Nu är vi gifta!!!

Nu har vi äntligen gift oss!!!

Lite kort så var 6 juni en helt fantastisk dag. Det började med regn och slutade med solsken! Dvs helt perfekt!

Steg upp tidigt och var hos frissan kl 8. Var färdig vid strax före ett (jag och mor, syster och en tärna) och sedan åkte vi till bygdegården och klädde på mig. Sedan fotades vi och vid två åkte vi iväg till min mor där vi skulle ta det lite lugnt ett tag, slappna av en stund innan dagens första överraskning kom - en veteranbil körde plötsligt upp på gården och vi åkte den till bygdegården. Drack skumpa i bilen och bara blev alldeles förväntansfulla och glada och pirriga...

När vi kom fram så stod alla gästerna där och väntade och tittade på när vi klev ur. Eftersom vi gifte oss i bygdegårdens trädgård så åker vi ju ingenting efter vigseln som de flesta brukar göra, så då fick vi göra det innan istället!

Så går gästerna in och första ingångslåten spelas upp. "Air" av Bach. Till den går våra två tärnor och marskalkar in med dottern som är näbb och som strör (kastar) rosenblad längs med hela gången. Och när de kommit fram är det dags för vår ingångsmarch, Mendelsohn...

Precis hur magiskt som helst. Sjukt fantastiskt!!! Försökte tänka på att inte hålla brudbuketten för högt, inte gå för fort och inte flina som en idiot eller se allt för skräckslagen ut. Känns som om vi lyckades ganska bra med att se helt ok ut i alla fall!!!

Vigseln blev helt underbar med våra vänner som sjöng och spelade gitarr, "Håll mitt hjärta" och "Älska mig". Trodde jag skulle gråta men jag blev bara lite tårögd...

Och vår präst var så himla rolig och trevlig, han fick oss att känna att det här berörde oss, inte bara som det står på pappret att just det här ska vi säga...

Sedan gick vi ut till Indiana Jones Theme, vilket vi bestämde kvällen innan!!! Lite sent ute, men det gick ju bra ändå!

Vi gick ut och gick in i bygdegården och efter att rättat till kläderna gick vi ut och gjorde entré. Och fick flera kilo ris kastade över oss. Jättehärligt faktiskt! Ja, kanske inte att folk kastar grejer på en, men att nu var det vi som stod där och fick de nygiftas ris över oss!

Sen hälsade vi på alla och skålade brudskålen och sedan fick vi överraskning nummer två. En släkting till min man ( ) sjunger i en kvartett och de hade övat in några sånger som de sjöng för oss där. Suveränt bra!!!

Sen gjorde vi så att vi öppnade presenterna där ute medans folk minglade. Det tog ungefär en timme, och jag är glad att vi inte gjorde sen, för det är verkligen en riktig partydödare att ställa sig och öppna presenter efter middagen. Nu fanns det ju snittar och skumpa till alla under tiden!

Och sedan blev det middag med roliga tal, fantastiskt god mat, suveränt god tårta och brudvalsen dansade vi till "Drömmen om Elin" för det hade vi inte heller bestämt vilken vi skulle ha, och det var den som DJ'en hade! Jag vet, otroligt oorganiserat... Men det glömdes liksom bort i allt annat planeringskaos...

Och sedan hade vi jättekul fest i flera timmar, satt nog inte ner en minut, men jag hade så roligt att jag inte märkte nått. Jag bara gick omkring och flinade och tittade på mina vackra ringar...

Vid ett-tiden ungefär så tog vi en taxi till hotellet och där hade de gjort i ordning frukt, choklad och champagne och vi satt och pratade jättelänge och bara försökte smälta alla intryck och drack skumpa och plockade ur alla (67 st) nålar ur håret, skakade ur alla riskorn ur hår och kläder och bytte om till hotellets lyxiga morgonrockar.
    Och sen... ja, det tänker jag inte berätta!

Dagen efter bjöd vi alla gäster som stannat kvar på hotellet på lunch och fick där ännu en chans att prata med alla en sista gång innan det är dags att rida iväg i solnedgången och leva lycklig resten av livet.

Och den här senaste veckan har vi verkligen gjort vårt bästa, och faktiskt lyckats riktigt bra!!!

Så vårt bröllop blev mycket mer fantastiskt än jag föreställt mig! Och nu har vi hela långa sköna sommaren framför oss att ägna oss åt varandra och familjen!

Har inte fått så många bilder ännu, men här ligger det några stycken ifall ni vill kika!

groups.msn.com/thewedding060606/vrvigsel.msnw

Kram alla!!!

• Svar på tråden Nu är vi gifta!!!
  • lightfish

Jätte grattis och varma lyckönskningar till dig och din nyblivna man :)

Ni var verkligen så fina! Mysigt att få gifta sig ute i solsken!

• mar1lyn

Grattis! Ni såg verkligen jätte lyckliga ut på korten!

• rottweiler

grattis. vad fina ni var!

• Blivande brud 07

Grattis. Ni var jättefina. Ni såg ut att ha en toppen dag!

Svar på tråden Nu är vi gifta!!!