Mellan blödningar av P-piller
Någon som har erfarenhet?
Jag har nu knaprat i 12dgr och det kommer lite varje dag...
Har det gått bort för er eller är det sånt som håller i sig???
Super tacksam för svar!
Någon som har erfarenhet?
Jag har nu knaprat i 12dgr och det kommer lite varje dag...
Har det gått bort för er eller är det sånt som håller i sig???
Super tacksam för svar!
Jag fick också mellanblödningar, och fick byta till starkare p-piller, sk 3 faspiller. Men har du precis börjat med p-piller? I så fall kanske det bara är kroppen som inte har vant sig än...
Mig händer det bara om jag slarvat med p-pillren. Glömmer jag ett piller kan jag ge mig den på att det kommer en mellanblödning fast jag fortsätter äta alla återstående den månaden. Otrevligt är det, men troligen inte speciellt farligt.
Jag har ätit samma typ av p-piller sedan maj 1999.
Vilken sorts piller är det? Cerazette är känt för att ge problem i början med mellanblödningar. Andra mini-piller kan också ofta ge mellanblödningar i större utsträckning än kombinerade piller. Fast det är väldigt olika. Andvänder själv mini-piller och har bara fått mellanblödningar vid enstaka tillfällen.
Det är Yasmin.... och som sagt så har jag BARA knaprat i 12 dagar! Men det är mer som mörka pytte små flytningar - men ack så jobbigt!!!
Men gud vad konstigt? De jag har hört om som fått mellanblödningar har alla andvänt Desolett eller Follimin. ingen som haft Yasmin har ens haft en enda biverkning.
En kompis fick byta TILL Desolett eftersom de ansåg att hon behövde MER hormoner än vad som fanns i hennes tidigare piller. Hon hade mellanblödningar i flera månader dock.
Usch stackars dig! Hoppas att det går över nu efter första månaden så att du får chansen att prova det här pillret. Tar du tabletten vid samma tidpunkt på dagen? Sådant kan spela in om man är känslig för svängningar i hormonbalansen.
Jag har försökt att ta den klockan 21 men har fuskat lite med 1-1½ timmas pendling i helgen...
Nu ska jag försöka lägga tabletten så att ja tar den exakt, med max 10-20min spelrum....
Fast när jag precisserar så är det inte mellan blödninge... Utan mer en mörk flytning! Skit jobbigt... Men men, jag ska härda ut och hoppas på att det ger med sig.
Nån annan med erfarenhet???