Missöden på bröllop
Vad jag har lärt mig genom olika bröllop genom åren.
* Att alltid se till att de som lagar maten har koll på vad de gör. På ett bröllop jag var på så skulle brudparets vänner göra maten (som bröllops present). Vännerna kunde inte hålla sams sinsemellan och låter gärna brudparet höra all skit. Två veckor innan bröllopet är inte glassen till efterrätten beställd, inget är planerat och brudparet får själva gripa in och säga till sina vänner att det kanske är dags att sätta igång nu. Potatisgratängerna står en av deras vänner och gör natten innan i sitt pyttelilla skitiga kök. Han glömmer salta och för att kompensera slänger han på extra salt på oxfilén. Dessutom har han inne gratängerna i ugnen för kort tid så när de väl skulle ätas var potatisen rå och hård och smakade ingenting. Köttet däremot var segt och på tok för salt.
Jag som tycker att maten är en av de viktigaste sakerna på en bröllopsfest tyckte det var katastrof.
Behöver jag säga att vi valt professionell catering?
* En annan grej jag har varit med om är att brudparet velat ha en lyxig känsla över bröllopet med servitörer men inte tagit sig råd att anställa professionella sådana. Istället har de frågat ungdomar i 16-års åldern som sagt sig vara villiga att ställa upp för 500 kr, en hel kväll. Det hela har resulterat i att bara hälften av servitörsungdomarna har dykt upp och allt har bara blivit kaotiskt.
Vi har ordnat med servitörer via catering kan tilläggas