• -August-

Vi som gifter oss 19/8

Hur går det för oss alla? Vad pysslar ni med just nu? Vad känns roligast? Var gifter ni er?

Vi bor i London men gifter oss i Kramfors där jag kommer från. Träffade prästen förra veckan och planerade maten med kocken. Vi verkar bli ca 90 per och alla är så inspirerade. Längtar sååå! Jag filar nu på låtlistan som jag ska lämna över till musikansvarig. Vi har hyrt ett band som ska hålla gästerna på gott danshumör, ett lokalt rockband.

Mina underbara toastmadamer har tagit på sig att göra festprogrammet så på den punkten kan jag slappna av. Jag ska klippa up bordsplaceringskort härnäst. Klänningen är beställd från e-bay och är ett underverk som hänger i mammas garderob till jag kommer hem.

Vi ska ha ett tredagarskalas med korvgrillning på fredagskvällen och fika på söndag. Presenterna öppnar vi nog innan gästerna kommer på söndag. Det känns lite uppsjosat att stå och tacka alla inför alla...

Vårt krångel har mest varit att komma överrens med kocken... Han känns lite fyrkantig, men det kommer nog att ordna sig. Vi har bestämt oss för en tunnbrödskorg med renkött och lite gott i till förrätt. Till huvudrätt blir det lax med en god sås och en bulgursallad. Tårtan har jag inte besällt ännu kom jag just på! Hoppas de inte är fullbokade... Jordgubbsmousse har vi tänkt oss

Jag har också börjat spåna på morgongåvan. Min kille jobbar så mycket så jag förväntar mig inget pyssel alls från honom, men jag vill nog knåpa ihop två olika små böcker i alla fall. Stackarn är den mest gråtmilda jag känner så jag får nog ge det till honom då alla kameror har åkt ifrån stan

Berätta hur det går för er!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 19/8
Svar på tråden Vi som gifter oss 19/8