Pingstbrud - Vårt underbara sagobröllop
Vilken perfekt dag lördagen den 3 juni var!!!
Jag och min kompis och min dotter vaknade vid 6 tiden.
Var super trött hade inte blivit mycket sömn denna natt.
Först kommer man hem sent efter att ha dukat festlokalen sen hade vi tjej kväll hemma och när man sen ska lägga sig hade man ju massor att prata om
men men upp tidigt i allafall
Duscha ,mata min dotter och få på sig lite kläder
Får i mig lite frukost
Sen ringer det på dörren, brorsan och hans kompis hämter oss så de kan köra oss till frissan kl åtta.
Frissan tog 3.5 timme, sminkar mig där och tar på mig klänningen
Har under denna tid fått i mig champagne , cafe late och lite jordgubbar.
Ut till Taxinge och hämta upp min blivande och sen vidare till fotografen som tog helt underbara bilder
Allt känndes helt underbart, inget stress utan vi flöt på bra plus att det var så helt underbart väder.
Sen när vi står vi vår vackra kyrkan så börjar gästerna komma och vi står och tar färdigt alla korten, tiden tickar på, prästen kommer och vi pratar lite innan det är dags att göra oss redo,
pirrrigt blev det lite nu då när man vet att dörrarna ska snart slås upp och musiken ska börja spela.
Står utanför dörrarna ock klockorna slår och vi väntar
Men det går jätte bra ,så fort dörrarna öppnades och musiken börjar spela så försvan all nervositet och allt känndes bra.
Vi går in och all gäster strålar glädjande.
Vigselcermonin började.Det var otroligt vackert.
När solisten sen börjar sjunga då har man ganska svårt för att hålla tårarna borta det var ju så helt underbart vackert,
Ellinor sjöng först det vackraste sen ännu doftar kärleken och sen under dopet så sjöng hon himlen i min famn
Allt var så perfekt och fint både vigseln och dopet
Alla barnen var så fina och duktiga i kyrkan så vi var så stolta över dem, men det syntes de tyckte också att det var kul.
Sen var då vigseln över så ut och sen går vi runt kyrkan och in i en annan dörr och väntar på att få gå ut igen
Då när dörrarna igen ska öppnas så kännde man sig så stolt och det var en så underbar kännsla som man inte kan förklara det var så perfekt alltihop vi var så lyckliga.
Ris och såpbubblor kom ifrån alla håll sen var det puss och kram kalas och grattulationer från alla håll.
For iväg sen i en bmw cab in till Mariefred till mormors grav där vi satte en lika dan bukett som min brudbukett, det var bland det viktigaste för mig på hela dagen
eftersom min underbara mormor inte kunde vara med och dela denna dag med oss som jag vet att hon skulle ha velat så ville jag åka till henne, och det känndes helt underbart och jag vet att hon var stolt över oss denna dag plus alla andra dagar med
Sen tillbaka till Nykvarn och herrgården där gästerna hade minglat runt och gått vår tipspromenad, som ingen lyckades få alla tio rätt på, bäst var min svåger på 9 rätt
Skål i champagne och snittar serverades och sen mera fotografering
Mingel lite efter det, sen var det dags för middagen.
Ett stort buffe bord, som var dekorerat med ballongbåge, var dukat med både svensk och syriansk mat, jätte populärt.
Middagen gick jätte bra, några tal och några sånger sjöngs från festprogrammet.
det som gillades bäst ifrån vårt festprogramm var våra cd skivor vi hade brännt med musik ifrån vigseln och festen, det var så uppskattat och har hört efteråt att det var den bästa gåva de kunnat fått så de lyssnar nästan jämt på den skivan nu för att minnas vår dag om och om igen, så det känns verkligen lyckat och roligt
Sen var det dags att få röra på sig lite fter middagen så lite mingel
Tårtan tas fram lite senare med kaffe, min otroligt snygga tårta somm vi då skar tillsammans och matade varandra
Sen var det då dags för första dansen så DJ'n annländer med toni braxton i högtalarna, så mysigt
Sen blir det arabisk musik och det var en jätte hit både för svenskarna och syrianerna så det var fullt ös på vårt dansgolv, jätte kul och livat, det var ett jätte drag
Sen var det en jätte fest som varade hela natten och det var så kul och alla trivdes och hade så roligt.
Det känns som en saga så här några veckor efteråt men en helt underbart verklig saga.
Allt blev som man hade tänkt sig inte förmycket och inte förlite av någonting utan perfekt
Finns bilder på vårt sagobröllop, frånb både planering till själva vigseln och festen på vår hemsida,
som uppdateras med nya bilder allt eftersom jag får in nya bilder av vänner och släktingar.
www.rabiochmiasbrollop.dinstudio.se