• Kickit

Ledsen.. kan någon muntra upp?

Detta kanske är lite malplacé, men jag behöver verkligen någons uppmuntran.

Det handlar om studier. Jag fick IG på en tenta i beskattning, och är rätt dålig på ekonomi och matte. Hur mycket jag än försöker lär jag mig inte mer än att jag med nöd och näppe klarar mig, men inte denna gång. Det värsta är att när jag sedan är klar och ska jobba som mäklarassistent är detta något som jag kommer att behöva. Tänk om jag inte fattar det? Jag känner mig så korkad... Det tar verkligen ner mig. Dessutom tycker jag det är rätt trist med ekonomi och hoppas att mäklarassistenter inte hanterar ekonomi mer än beskattningen...

ÄÄh... någon som har lust att peppa mig? :O

• Svar på tråden Ledsen.. kan någon muntra upp?
  • Malin22

Sådär känner jag jätteofta! Jag pluggar också och ibland känns det som om ingenting går in och alla andra kan så mycket mer än mig... men mina lärare säger alltid att det här är ju första gången vi elever hör det vi läser om och vi kommer ju att lära oss hela tiden även medan vi jobbar. Så även om man känner sig hopplöst inkomptenet nu så kommer man automatiskt lära sig det man behöver under tidens gång. Sitter själv och väntar på resultat från en tenta som jag inte tror det gick så bra på... men i min deppighet över det gick jag ut på kvällen efter tentan och träffade världens goaste kille! Så inget ont som inte har nått gott med sig Det kommer väl tillfälle för omtenta eller hur?
    Hoppas jag kunde muntra upp dig lite iaf!
    Kram

• Lena+Mattias=sant

Hur mycket övar du innan tentan? Räkne saker behöver övas in inte läsas in. Ungefär som att lära sig att cykla.

• Sara7

Som mäklarassistent är det inte för mycket ekonomi, så det ska gå bra!! Vi mäklare gör den mesta jobbiga ekonomin, på vårt kontor iallafall! Plus det finns riktigt bra system som hjälpmedel!
    Hoppas du kommer tycka det är kul!

• LillaLoppan

Jag tycker inte att du ska vara orolig att för att du inte kommer att klara av jobbet som mäklarassistent. Jag har jobbat som mäklarassistent och jag har inga ekonomikunskaper alls. Kanske finns det mäklarfirmor som har som krav att mäklarassistenter som söker deras tjänster skall kunna si och så mycket ekonomi men det är långt ifrån alla.På den firman som jag jobbade på (en av de största i Stockholm) behövde man inte det, där hade assistenterna hand om allt annat förutom just den ekonomiska biten.

Svar på tråden Ledsen.. kan någon muntra upp?