• Lins

Exklutena

Nu har jag varit till barnmorskan och fått nya piller. Jag har ätit cerazette i några månader och dom funkar inte alls. Mår jätte-konstigt av dom. Hon tyckte inte att man skulle välja spiral nu under sommaren. Jag fick nu exklutena utskrivet och jag ska börja med dom i morgon. Är det någon som har någon erfarenhet av exklutena?

• Svar på tråden Exklutena
  • Pepparmyntan

Har andvänt mig av Exlutena och tycker att de var bra. Märkte inte av några biverkningar. Men det är ju väldigt individuellt med horomoner. Lycka till och hoppas det funkar bra för dig.

• pickolina

Jag har ätit exlutena i två omgångar... Första gången åt jag dem i flera år. Hade ingen mens och tyckte det var super. Tills jag fick fruktansvärda magsmärtor, som kom allt oftare... Det var sådan smärta att jag vek mig dubbel... Efter ett tag kom jag på att det kanske fanns ett samband med att jag inte hade mens. Detta var länge sedan och jag visste inte att utebliven mens var en vanlig biverkning. Jag gick till gynekologen som gjorde ett ultraljud som visade att äggstockarna var fyllda av cystor. Detta är oxå en vanlig biverkning av mini-piller... Jag slutade med mini-pillerna och cystorna + magsmärtorna försvann... :)

Efter det väääägrade jag äta mini-piller eller liknande. Sedan kom jag dock på att det vore skönt med tex p-stav eller liknande + att det vore skönt att slippa mensen igen så jag bestämde mig för att ge exlutena en ny chans.... Åt dem bara i 3-4 månader. Orkade inte med den oregelbundna blödningen som gav en massa strul och bekymmer....

Det är MIN erfarenhet... Min syster har hormonspiral, vilket oxå är likvärdigt med mini-piller och hon är nöjd. Hon har dock oxå oregelbundna blödningar men störs inte lika mycket av det...

• Yaia

hej lins...

jag år ceracette förutmed och mådde inte så bra, gick upp i vikt hade blödningar jämt osv...fick då precis om du byta till exklutena som jag trivs rätt så bra med, jag ahr gått ner lite avd et jag gick upp och jag mår bättre, men jag har aldrig mått så bra som jag gjorde på mina gamla p-piller ( trionetta) men fick inte äta dessa pga migrän och blodproppar i fam...men som sagt jag trivs rätt bra med dom...hoppas du kommer göra det med..kram

• martinibruden

småblödningar (trosskydd räckte) hela tiden! Led i 2 år! Nu är jag så trött på mens så ni anar inte. Hatar mens. Känns som jag haft det så det räcker..men man vill ju ha barn iframtiden så får stå ut.

• Lins

Tack för era erfarenheter! Jag mådde också jätte-bra i många år med desolett, men efter min graviditet så fick jag migrän av dom så därför blev jag tvungen att byta. Cerazette gjorde mig till en helt annan människa, stackars min sambo... Idag börjar jag med exklutena och jag hoppas att dom funkar bättre!
    Jag tar gärna emot fler erfarenheter!

Svar på tråden Exklutena