"Pirr i magen" 27/5
Tho vilken lycka att man ÄNTLIGEN har blivit fru till världens snyggaste och underbaraste man!
Efter 1,5 års planering och längtan var det äntligen dags!
Den 27 maj väckte han mej med smörgåstårta och champagne på sängen. Vi blev hejdlöst glada när solen tittade fram efter flera veckors regn- vilken tur! Någon timma senare kom frisören och fixade mitt hår och mitt smink. Hennes döttrar hade fixat lite middagsmat som dom kom och bjöd oss på innan klänningen skulle på.
Marskalken anlände och hjäpte oss att fixa lite "sista minuten" grejor. Kl 14 mötte vi fotografen på en jättefin plats ute i naturen.
Vi mötte upp tärnan hemma i vår lägenhet och skålade med champagne. Min blivande man hade fixat en skiva med våra favoritlåtar på, så vi hade sångkalas ut till kyrkan(40 mnuter)- bra sätt att dämpa nervositet. Vi blev lite "pirriga" när vi såg alla bilar utanför kyrkan- massor. Klockorna började ringa, dörrarna öppnades å jag var så stolt så jag kunde spricka. Det var världens finaste vigsel, med en underbart cool å kul präst. Monica som sjöng " Av längtan till dej" var helt fantastisk. Så vackert! Vi bara njöt.
Man blir ju rörd när prästen säger " ni är nu man & hustru"! Jag tror det var VM i riskastning utanför kyrkan efteråt- jättekul, massor av kramar å pussar å prästen drog i gång allsång å hurrarop.
Vi åkte en gammal jättefin Jaguar tillbaka till staden där vår fest skulle äga rum. Det blev en helt tokrolig fest! Vår toastmaster gjorde kvällen till världens bästa kväll! Bandet som spelade var jättebra och fick till å med dom gamla att dansa disco. Vi smet iväg framåt 1- tiden medans dom sista gästerna nästan fick puttas ut genom dörren å dom fortsatte med efterfest till morgonen.
När vi vaknade dagen efter var vi helt upprymda å glada över vilken fantastisk dag det varit å om man kunde göra det i repris så hade vi gjort det det var det roligaste vi gjort. En dag senare åkte vi till frankrike på bröllopsresa. Vad härligt att ha en man å vara någons fru!
KOlla bilder från festen på www.partyproviders.net välj Linda & Andreas