• Brideinaug

Rakning av intimområdet

Vet att det redan funnits massor av trådar o det här ämnet MEN jag vill ändå starta en tråd och kanske få några svar:)

Läste för några veckor sedan om att tjejer borde raka av allt könshår - och allt annat hår också, förutom de långa lockarna på huvudet förstås :) tror det var i Aftonbladet. Sedan var jag på badet för helgen och tittade mig omkring i duschen och jag tror nästan alla mellan 15-35 var mer eller mindre helrakade.

Måste få ställa frågan, är detta högsta mode eller är det bara lokalt där jag bor? Alltså tjejer rakar ni er också mer än "ansa bikinlinjen" nu på sommaren? Är det bekvämt eller sticksigt? Någon som uppfattat det som jobbigt/pinsamt att vara rakad?

• Svar på tråden Rakning av intimområdet
  • Pumpkin

Jag brukar raka mig helt och hållet för jag tycker det är snyggast och skönast så, men just nu är jag i en period då jag mest bara ansar.

• ProudWoman

rakar mig överallt utom då huvudet och ögonbrynen, och jag tycker inte alls det är pinsamt, men det är bekvämt

• Nellie031

Hur gör ni för att få bästa resultat? Jag är superkänslig där nere och får jättelätt röda prickar om jag rakar, vaxar eller använder hårborttagningsmedel som sedan tar veckor att läka. Några tips?

• pickolina

Nellie031

Har du testat att raka med en rakapparat istället för hyvel??? Det kan vara ett tips annars...

• ladymarmelade

Nellie031

Jag får också lätt röda prickar och irriterad hud när jag rakar mig. Jag brukar använda Alsolsprit som finns att köpa på Apoteket. Ta lite på en bomullstuss efter att du har rakat /vaxat dig så slipper du de fula röda prickarna :)

• pickolina

Nellie031

Jag brukar oxå göra som ladymarmelade men tyvärr fungerar det inte alltid... :( Men testa det, det är ett bra tips.

• Lins

Jag rakar bara bikinilinjen + ansar lite. Jag har köpt en ladyshave som pickolina föreslog. Har alltid haft problem med röda prickar och det är ju minst lika jobbigt/fult som att ha oönskad hårväxt. Så nu kör jag med ladyshave, blir inte lika bra resultat som med rakhyvel utan man får raka lite oftare. Efter rakningen smörjer jag in mig med ACO´s intimkräm som någon tipsade om i någon tråg. Vips så är besvären med röda prickar borta!

• New York City Love

ACO har en aftershave lotion, för killar, men vad spelar det för roll;)
    Jag tycker att den är mycket effektiv mot röda prickar....

• Fru Abramsson

Jag tvättar med volare intim tvål med aloevera innan och efter jag rakat. Slipper röda prickar helt.

Svar på tråden Rakning av intimområdet