• Edsåsen

Vår dag 3 juni

Hej alla!
    Nu är man fru

Kom hem från Spanien för en vecka sedan...
    Har haft det jättebra, men det kändes att man inte var van värmen där nere, det var som mest +36 grader...

Men jag ska väl börja från början...
    På fredagen var vi och pyntade föreningshuset och dukade, hängde bla upp nästan 70 meter tyg i taket så att vi fick ner takhöjden lite, det blev kanonbra.
    På lördag förmiddag kom Lunkan, vår käre toastmaster och hämtade Brungummen som skulle göra sig i ordning hos Bestmanen, Hans. Sen kom mamma och Gunilla och hämtade barnen. Jag gick omkring i mjukisbyxor fram till tolv och var jättelugn, sen var det dax att försöka att få till något så när kontrollerade lockar och det gick bra. Innan jag kunde klä mig klart var jag tvungen att ta ut hundarna på en sväng, den blev inte så lång men de fick springa på lägdan, innan jag satte fast dem ute.
    Sen var det klänning på, sminkning, besvärligt eftersom jag inte använder det i vanliga fall, men syster gjorde ett bra jobb.
    In i bilen och åkte upp till Storlien, eftersom vi var lite tidiga fick vi snurra där en stund innan det bar av till kapellet i Storvallen.
    Där utanför i stormen såg Ronnie mig för första gången, han har inte haft en susning om hur klänningen såg ut
    Väl inne i vapenhuset så lättade Richard, prästen upp stämningen så vi fnissade så det hördes in.
    Sen började det, rosenblad låg utspridda på gången...allt gick så fort, Mabbe var jätterörd men läste en jättevacker dikt, Syster och Maria sjung och spelade, det gick lite knagligt för de var så rörda, men det gjorde inget.
    När allt var klar så var det ut i stormen, för riskastning och såpbubblor, det var bara att hålla upp bubblorna man behövde inte blåsa, för det gjorde vinden.

Sen för vi och gästerna åt olika håll, vi till Tännforsen för att ta kort och gästerna till Duved för att lyssan på när Jocke berättade om Karolinerna och sedan till Glashyttan där de fick höra och se hur det gick till att blåsa glas.

När vi var i Tännforsen var det uppehåll och solen tittade fram en sväng...

När vi kom till föreningshuset, blev det brudskål och sen gick jag bara omkring och mös...
    Jasper hade gjort ett otroligt jobb med maten, men det visste vi att han skulle göra, så när varmrätten var serverad sprang han hem och bytte om och kom tillbaka och åt med oss.
    Tal hölls det många, det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Vilka underbara vänner och familj vi har...

Och senare på kvällen kom tårtan fram, den hade vi hållit hemlig för alla, vi gick in i köket och dekorerade den och rullade in den själva. Det var många som hade trott att vi skulle ha en traditionell tårta, men tji fick de...

Våra vänner försökte senare sätta oss på pottkanten, med div lekar, men vi klarade allt galant. Toastmasterns fru sa efter frågesporten att Toastmastern hade lite att lära

Vid ett for vi till Holiday Club där vi skulle bo i en av deras sviter, jag blev buren över tröskeln och sen blev jag alldelens förstummad, för i sviten låg det rosor, överallt, från min käre man (känns bra att få säga man nu )100 stycken var det, sen hade min kära syster och Pernilla ställt in en korg med godsaker och champanje.

Dagen efter så blev vi hämtade för att åka till föreningshuset och brunch, jag hade gjort 16 pajer, och paketöppning.
    Sen lämnade vi städning åt alla andra och tog flyget från Frösön till Arlanda, därifrån for vi vidare till en vecka i Spanien, som man och hustru

Vi hade aldrig klarat det utan kära syster som också var tärna, Bestman Hans och Toastmaster Lunkan. De gjorde ett otroligt jobb och hade full koll så vi kunde slappna av helt.

Bilder finns i länken nedan...

mitten75.spaces.msn.com/PersonalSpace.aspx

Kramar i massor och alla som har sitt kvar: NJUT, dagen går otroligt fort...

• Svar på tråden Vår dag 3 juni
  • Elinore 23/9-06

kommer inte in på bilderna...
    men GRATTIS!!!!

• Edsåsen

Bilderna ska fungera nu...

• Edsåsen

Elinore 23/9-06:
    Tack så mycket

• Elinore 23/9-06

vad fina ni var!!!

Svar på tråden Vår dag 3 juni