• Nina30

Börja om med Cerazette?

Jag slutade med Cerazette för 3 veckor sedan pga att jag hade konstant blödning. Sedan drygt 1 vecka tillbaka så blöder jag inte längre, men jag har mensvärk så in i bomben. Kommer mensen då troligtvis att komma snart? Jag blir tokig på denna mensvärk och funderar på att börja ta Cerazette igen. Tror ni att jag måste vänta på mensen, eller kan jag börja ändå?

• Svar på tråden Börja om med Cerazette?
  • hemligt2007

Att man ska börja med p-piller när man har mens är för att det är mer säkert att man inte är gravid än annars eftersom att man har mens.
    Sen så vet jag inte om det finns andra anledningar också till varför man gör det, säkert för att inte rubba cykeln (som för din del redan verkar vara rubbad).
    Om jag var du så skulle jag vänta till jag fick mens innan jag börjar om med pillrena.

Lycka till och hoppas du slipper att blöda mer!

• soffan80

jag åt med cerazette i julas blödde hela tiden i över en månad.. sen skulle jag har uppehåll, det tog 2 veckor till innan jag slutade och blöda, sen tyckte barnmorskan att jag skulle ge den en chans till! började med dom igen och vips så blödde jag igen... till mig sa hon att det skulle ta bort mensen hmm, plus att jag mådde sämre psykiskt, jag var deprimerad och hade ständiga humörsvängingar! Men det kan ju funkar för dig

• Bejby

Jag åt cerazette i tre månader. Det slutade med att jag blödde konstant och väldigt rikligt så jag var alltid blek och yr!! Sedan fick jag otroligt sköra och torra slemhinnor som bl a var en av orsakerna till min vestibulit! Om du inte tål kombinerade p-piller så kanske du bör ta nåt som har mindre hormoner som mini-pe eller kanske inga hormoner alls.
    Just nu tar jag desolett som funkar jättebra annars!

• ikaika

med cerazette behöver man inte vänta på en blödning utan det går att börja med dom när som helst

• ikaika

sen kan jag väl tillägga att för mig har cerazette funkat utmärkt!!!! har blödningar som är extremt små och som bara håller på några dagar ca var 4-5 månad! dock blödde jag en del dom tre första månaderna, men inga störtblödningar! typ två perioder per månad

Svar på tråden Börja om med Cerazette?