• jenwal

Sluta med p-piller nu eller sen? Hjälp!

Nu behöver jag hjälp. Jag har bestämt mig för att sluta med p-piller men jag står i valet eller kvalet att göra det nu eller efter sommaren. Ska börja på nästa karta idag annars. Så svara gärna snabbt.
    Vad jag förstår så kan man få mens lite hur som helst precis efter man slutat och det kanske inte är så praktiskt under sommaren. Får inhandla en svart bikini isåfall. Svarta shorts också för den delen. Snygga fläckar man kan få annars. =/ Fördelen är väl att det inte alls är fel att få igång det roliga sexlivet under sommaren. Finns många roliga ställen att mysa på när det är varmt ute. Är inte så spontan med det när jag äter p-piller.
    Vad tycker ni? Jag kan inte riktigt bestämma mig själv. Behöver en andra åsikt.

• Svar på tråden Sluta med p-piller nu eller sen? Hjälp!
  • jocelyn

Om du typ ska iväg på semester skulle iaf JAG väntat med att kasta pillren till efter det. Sedan är det väl "fritt fram". Det är det enda jag kan komma på som skulle kunna vara ett hinder faktiskt.

Har slutat med piller några ggr själv -ej för att skaffa barn dock- och det var aldrig några problem, mensen kom som "vanligt" och jag upplevde inga större förändringar.

Lycka till!

• jenwal

Nej, jag jobbar mest på somrar så jag ska inte iväg nånstans. Den semester jag har har spenderas i Halmstad vilket är staden jag kommer ifrån. Så där är jag också hemma. Föräldrar och sånt finns ju där.
    Då kanske jag ska ta och sluta då.

• ladymarmelade

Jag skulle definitivt råda dig att vänta tills efter sommaren. Du kan ju ha tur och få din mens regelbundet som vanligt, men det kan också bli helt motsatt. Förr gången när jag slutade med mina p-piller var inte min mens normal eller regelbunden på drygt ett år :( Vi försökte bli med barn, och det var väldigt svårt att veta när ägglossningen inträffade.

Tänker också sluta med p-piller nu (inte för att bli gravid dock) men jag tänker vänta tills efter sommaren, just för att slippa såna missöden som du beskrev. Inte kul att ha noll koll nu under sommaren.

• jenwal

Jag ska förresten inte sluta för att skaffa barn utan för att jag vill leva som jag ska. Känner mig lite avtrubbad. Överkänslig och aldrig spontan med det intima. De veckor jag har mens och inte äter piller så känner jag bara då att jag mår mycket bättre. Mer äkta på nåt vis.

• ninjan

jag slutade för ca ett halvår sen och inte en droppe mens ännu. Så det är till att va beredd hela tiden, i fall om.

• ladymarmelade

Frågan är ju bara hur spontan du känner dig om det skulle vara så att din mens inte kommer tillbaka regelbundet med en gång... Man kan ju bli stirrig för mindre än att inte veta alls när det är dags.

• Pumpkin

Jag slutade med p-piller för 1,5 månad sen. Jag hade samma tankar som du - före eller efter sommaren, risk för oregelbunden mens eller roligare sexliv.
    Som du förstår valde jag före sommaren med förhoppningen om ett härligt sexliv. Hittills har jag haft mens en gång och mitt sexliv har äntligen vaknat till liv!

Så... Jag skulle iaf säga - släng p-pillerna nu!

• jenwal

Nu tog jag pillret iaf. =( Vill egentligen inte men min pojkvän påpekade att det kan bli jobbigt med vissa jobb i sommar annars. Jag får alltid en del jobb på sommaren där jag inte alltid har tillgång till en fräsch toa och jag oftast är skitig om händerna. Är kanske inte så kul att pilla med sånt då. Bajamajor funkar när de är nya men att behöva spendera mer tid än man kan hålla andan när de stått i solen ett tag är inte trevligt. Man känner inte sig så ren heller. Nej, jag får sluta efter sommaren. Får väl ta en semester till nåt varmt ställe till hösten/vintern när sexlivet kan frodas i grönskan. =)
    Tack för alla svar!

Svar på tråden Sluta med p-piller nu eller sen? Hjälp!