• Pärtan

Mitt bröllop (långt)

Vårt bröllop

Dagen började med en härlig hotellfrukost, då vi sovit över på hotell natten innan.
    Vid 9 mötte jag upp min mamma och gick till frisören. Där rullades mitt hår och mamma fick sin festfrisyr och festmake up. Min tärna anslöt och det blev en trevlig stund hos frisören med champagne och jordgubbar (och så vatten förstås för det var ruskigt varmt).
    Mitt hår gjordes i ordning och jag fick en fin make up. Åt en ?god? lunch i form av pastasallad från ett café i närheten. Salladen hade de lagt ner i kaffemuggar då de inte hade något annat att lägga dem i. Sedan var det dags för min tärna att få håret fixat och en fin make up.

Bröllopet närmade sig med stormsteg, men jag kände mig lugn, förutom att jag börjar inse att vi kommer att bli sena. (Jag tycker inte om att komma sent). Jag beställer en taxi till 15.30 (då bröllopet skuklle börja) så det skulle vara klart iaf. Tärnan blir klar ca 15.20 och då ska vi se till att få på oss kläderna. Puh!! Det var varmt och lite stressigt. Undertiden ringer taxin för att tala om att han är framme... hmm vi hade en stund kvar.
    När jag väl hade kommit i klänningen skulle göra en slut sminkning. Dekoltaget skulle makas samt på med läppstift. Då ringer Toastmaster och undrar var vi är..... och strax därefter ringer taxin igen och undrar om han står på rätt ställe.

Väl ute i taxin kom jag på att jag kanske borde ha haft lakanet där, hade skickat det med min blivande för att ha i vår sportbil. Typiskt. Det var bara att baxa sig in i taxin och ta sig upp till kyrkan.

Där står min pappa och väntar, samt min väninna som ska fotografera i kyrkan. Där var även min otroligt vackra buckett.Pust pust. Varmt och lite stressigt, men nu var vi framme iaf. Prästen undrade om att var OK och pappa med. Självklart var allt OK, jag ville bara komma igång, vi var sena nog.

Klockorna ringde och därefter spelades ingångsmarschen. Äntligen fick jag gå in. Vad fin min blivande man var, när jag fick se honom. Vigselakten var ljuvlig. Killen som spelade gitarr sjöng fantastiskt bra. Det var sååå vackert. Dock lite komiskt då prästen hade en palm pilot och bläddrade på . Ibland bläddrade den inte i den fart som han ville och det ble lite ofrivilliga konstpauser. I det stora hela blev det mycket bra.

När det var över och vi kom ut ur kyrkan igen så blåstes de såpbubblor och slängdes ris. Tackandet kom av sig då min pappa pratade i telefon med min sambos morbror. De hade kört vilse. Då det är mina föräldrar som ska tacka först så blev vi ståendes i solen en ganska lång stund. Men tillslut kom de och alla kom sedan fram och gratulerade. Däefter bjöds det på champagne och vi skålade. En mystisk karl hade smugit sig in i församlingen och tagit åt sig ett glas han oxå. Hm ingen aning vem det var.

Tillslut kom min makes morbror och mormor, som hade åkt enkom bara till vigseln. Därefter kunde vi åka i vår sportiga bil för att fotografera oss. En timmes fotografering efter detta.

Efter ett antal fotopositioner och telefonsamtal från toastis, så åker vi till feststället.
    Där möts vi av en gång där alla har ställt upp sig. De har en ballong i handen som de smäller när vi går igenom. Mycket kul. En snabb skål och sedan är det dags att sätta sig.

Middagen fortlöper med olika tal och spex. Efter middagen blir det disco och mingel. Alla jag pratat med tycker att det var en fantastisk dag och kväll och jag kan bara hålla med dem.

Två bilder på oss när vi kommit ut från kyrkan. (man får vända lite på huvudet )

pernillaojim.spaces.msn.com/

• Svar på tråden Mitt bröllop (långt)
  • Pumpkin

Ni var jättefina! Och vilken underbar bukett! Får man fråga vad den består av?

Grattis!

• Pumpkin

Och så vill vi se fler bilder

• marro

Varför kommer jag inte in på sidan? Den bara vägrar komma upp!

• Janiz

Ni var jätte fina, buketten var fantastisk, grattis :)

• Pärtan

Det var coolwater rosor i buketten samt brudorkidéer, "hjärtan på band" eller nått sånt, (gröna blad som ser ut som hjärtan), rosépeppar och lite annat som jag inte vet. Floristen fick fria händer. Jag är mycket nöjd med den.

• krizzy

STORT GRATTIS TILL EN LYCKAD DAG!!!
    Starkt jobbat. Ni var jättefina. Ser fram mot fler bilder.
    Kram Kristina

• Moulin

Många grattis! Ni var jättefina! Och vad fint det var med bubblorna som svävade rut er.

• andlin

GRATTIS!!!

Som jag skrev i Uppsala tråden så satt jag ju utanför kyrkan och spanade lite på er och jag började faktiskt fundera på när jag kom dit till halv om jag hade tagit fel på tiden. Det fanns ju fortfarande folk utanför kyrkan

Buketten var jätte fin!

• Princess Leah

Hej på dig Pärtan ch GRATTIS till giftermålet! Hoppas allt blev lyckat, (det lät så). Fantastiskt min bukett och ni såg också väldigt fina ut!
    Hoppas du minns mig... skulle gifta mig den 29/7 i sommar men pga att jag blev gravid så har vi skjutit upp bröllopet till nästa sommar.
    Lycka till med äktenskapet i framtiden!

• Buzzlan

Grattis!! Vad fina ni var!

Mindre än två månader kvar för mig nu...börjar bli lite nervös..

• krizzy

Såg er i tidningen.... Så kul när man känner igen brudpar så där.
    Kram på er.
    Hoppas resan är bra.

• Gulletussan

Hej!

Först och främst GRATTIS! Ni var jättefina.

Nu till min förmodligen jättedumma fråga: vad hade ni ett lakan till? Är det för att stå på under fotograferingen eller hade du det som skydd i bilen? Kanske en idé som kan norpas!

• Pärtan

Gulletussan
    Jag hade lakanet i bilen för att skydda klänningen, men skulle även behövt det i taxin från frisören. Klänningen blev lite smutsig då.

• Pärtan

Princess Leah
    Visst minns jag dig. Hoppas att din graviditet går bra och att du får ett lika bra bröllop som jag när ert går av stapeln.

Vi har nu fått korten från fotografen. fantastiskt fina kort. Nu ska vi bara försöka välja ut ett antal kort av de 200 korten som finns att välja bland.

• Princess Leah

Pärtan: Ja, allt med graviditeten går bra! Har varit lite varmt bara vissa dagar, men som tur är har jag inte gått upp så fasligt i vikt!
    Nu har vi bokat om Danmark kyrka, den 28/7-07. Så det blir av nästa sommar! Känns jätte spännande!
    Vad roligt att det gick bra för er!
    Många Kramar!!!!

• Pärtan

Princess Leah:
    Vad kul att ni bokat in ny tid. Misstänker att du redan har de mesta planerat inför bröllopet så du kan njuta av att vara mamma.

Jag ska skriva in mig på MVC i morgon. Det ska bli spännande. Känns inte så verkligt ännu, då jag knappt har några symptom.

• Agouza

Grattis till både bröllop och bebis. Vilken MVC ska du skriva in dig på?

Minns när jag cyklade iväg på darriga ben till Storken för att bli officiellt gravid.

• Agouza

Måste tillägga: vilken snygg skärning upptill det var på klänningen!

Svar på tråden Mitt bröllop (långt)