• - Jenny -

Gift 17 juni 2006

Så var man fru!!!!

Hade en helt underbar dag & det är nästan så man känner att det är trist nu när det är över nu.
    Vaknade tidigt på morgonen & började dagen med en stadig frukost & sen en liten promenad.
    Klockan 1030 hade jag tid på Lilla Spa i Arboga där jag skulle fixa mig. Cicci fixade mitt hår & Kattis sminkade mig. Båda tjejerna var så otroligt gulliga & fick en verkligen att slappna av.
    Blev kanon snygg
    Vid 12 tiden kom en av mina tärnor dit (hon skulle också bli sminkad.) Med sig hade hon champagne så vi kunde skåla lite!
    Vid halv 2 blev vi hämtade & så åkte vi allihopa (jag , Daniel, mina 2 tärnor & Daniels bestman) till fotografen. Eftersom det var kanonväder så blev det fotografering utomhus. (Jippie!) Vi tog först lite kort tillsammans med våra tärnor & bestman, sen fick de åka i väg så vi kunde jobba ostört med fotografen. Jag hoppas det blev fina bilder! Fotograferingen tog ganska lång stund så vi fick faktiskt lite bråttom till
    kyrkan. Var väl där 5-10 över fyra. Eftersom det var lite stressigt, så hann jag aldrig bli nervös. Det var bara säga hej till prellen & tåga in i kyrkan! Mamma & mormor var helt tårögda & kommer ihåg att jag tänkte ?Åh nej, nu kommer det gå åt skogen - nu kommer jag storböla....? Men det gick bra. Blev tårögd när min ena tärna sjöng, men jag slapp krokodil tårarna. Hon som sminkade mig hade gett mig tipset att nynna i huvudet på ?Här kommer Pippi långstrump? när man kände att tårarna var på väg & det hjäpte faktiskt! Hihi!
    När vi efter ringväxlingen pussades så blev det världens ?smack? & alla började skratta.
    Efter ris kastning & gratulationer utanför kyrkan åkte vi till festlokalen där det blev brudskål & ännu mer fotografering. Minglade väl runt i en halvtimme - 40 minuter innan toastmastern kallade in oss till middagen.
    Maten var kanon god & bordplaceringen måste varit lyckad för toastmastern hade svårt att få tyst på folk när man plingade i sin klocka! Det blev fler tal än vad jag hade trott & alla tal var så himla fina. Mamma & pappa fick väl reda på en del som de inte visste om mig skulle man kunna säga.
    Efter middagen blev det mingel igen & lite senare bröllopstårta. Moussetårta med passionsfrukt & ananas smak. Kanongod! I samband med tårtan visade även bestmannen en video från Daniel svensexa. Skit kul!!
    Sen var det dags för vals & efter det drog partyt igång på riktigt. Jag dansade nästan konstant hela natten. Försökte sätta mig ner en gång , men då blev jag snabbt uppdragen igen med orden ?sitta kan du göra i morgon?. Så det var bara dansa vidare. Framåt natten blev det vickning & sen fortsatte festen till 5 på morgonen. Att nästan ingen ville gå hem tidigt är väl ett tecken på att det var en lyckad fest & alla har sagt efteråt att de haft kanonkul.
    Det var skönt att vi bokat 2 nätter på hotellet för bröllopsnatten orkade vi inte med något mys. Vi var alldeles för trötta & små fulla. Sov väl ca 2 timmar, sen var det bara att pallra sig upp till frukosten där vi även hade presentöppningen. Fick så otroligt mycket fina presenter!! Innan vi gick ner till frukosten bytte vi ju förresten morgongåvor med varandra. Daniel fick en klocka av mig & jag fick ett jätte jätte fint guldhalsband med 2 sammanflätade hjärtan.

Hade en HELT underbar dag & är så stolt över att vara Daniels fru!!!

Ni som har lust att kolla på lite bilder kan göra det på: martinson16.spaces.msn.com/

• Svar på tråden Gift 17 juni 2006
  • liten lilja

åh grattis till ert mycket vackra bröllop! ni var jättefina båda två och bilderna var superhärliga!

• - Jenny -

Liten lilja: Tack så mycket!

• Moulin

Grattis! Det såg jättefint ut! VIlken fin kyrka ni valde, och vilken rolig idé med godisgrodorna! Din ring var också jättefin, den påminner om min (fast jag har vitt guld). Men jag måste bara fråga om det är något fel på Spaces? Min sida beter sig likadant som din, att om man bläddrar bland bilderna och tittar på bild nr 2 men vill bläddra framåt får man se bild nr 1 i någon sekund innan nr 3 kommer fram. Lustigt.

• - Jenny -

Moulin: Tack!
    Godisgrodorna var en idé jag fick från någon här på BT. Dom var väldigt uppskattade vid brudskålen!
    Det måste vara något fel på spaces... Jag höll på att bli helt galen igår när den hoppade tillbaka... Hoppas de rättar till det snart.

• Jenny i England

Stort grattis! Helt underbara bilder (men det hoppade lite som sagt) Vilken underbar klanning! Var har du kopt den?

• - Jenny -

Jenny i England: Tack! Ledsen att svar dröjt, har varit i väg på honeymoon
    Klänningen är en Aspera, inköpt hos Brud i Centrum i Haninge (Stockholm)

• Jenny brud

Ni var verkligen jättefina! Såg ut som en härlig dag. Stort grattis från en till Jenny som gifte sig samma dag!

• - Jenny -

Jennybrud: Tack! Har du någon sida där du skrivit om ert bröllop? Bilder? Hoppas ni hade en lika bra dag som oss iallafall!

Svar på tråden Gift 17 juni 2006