• Millan28

Vår dag 17 juni 2006

Här kommer en liten sammanfattning av vårt otroligt fantastiskt underbara bröllop den 17/6 2006.

Det hela började på torsdagen när vi tog färjan över till Gotland där vigseln skulle äga rum. Vi checkade in på hotellet och upptäckte till vår glädje att vi bodde i Lundell-sviten (och vi som älskar Lundell båda två), den låg längst upp i tornet på hotellet med en fantastisk utsikt och en enorm bubbelpool. I rummet väntade en korg med frukt och choklad och en flaska champagne. På kvällen var vi ute och åt middag ed mina svärföräldrar samt vår dotter och sedan badade vi, drack champagne och kollade på fotbollen. Dagen efter vällde fler släktingar in, vi hade bara bjudit föräldrar och syskon, och vi hade sista repetitionen med prästen (som var helt fantastiskt bra). På kvällen hade vi en ganska tragisk middag med mina släktingar med bråkiga barn, vinspill etc Men det var skönt att ha sånt bortgjort kvällen innan. På bröllopsdagen var vi riktigt nervösa. Jag fick gå till frissan som sminkade och fixade håret på mig medan sambon ordnade med lunch åt oss och sov ned dottern. Sedan var det forografering nere vid vattnet, vi har inte sett några bilder ännu men min mamma tog några med digitalkameran och bara de var jättebra. Innan vigseln smet vi upp på rummet och åt en macka och drack lite champagne för att lugna nerverna. Ceremonin var vansinnigt vacker, mycket tack vara prästen och vår trubadur som spelade och sjöng så bra. Eefteråt hade vi brudskål och sedan middag. Middagen bestod av Krämig hummersoppa med oststång, Rödtunga med saffranssås och skaldjur, samt hallon gratinerade med vit choklad och grädde med kolakakor. Vår arespektiva pappor och syskon höll några fina tal och min mans syskonbarn sjöng jättefint. Sedan stapplade vi runt i en nervös brudvals och sedan åta det tårta (56%-ig chokladmousse på pistagebotten med jordgubbar). Efter det satt vi och pratade och drack en stund innan jag och min man gick upp till vår svit och drack lite mousserande vin i bubbelpoolen. Vår dotter som var världens vackraste brudnäbb lyste upp middagen så fint när hon skrattade högljutt åt alla skämt som hon inte ens förstod (hon är bara 1,5 år). Dagen efter avnjöt vi vår hotellfrukost och hämtade vår dotter för en långpromenad runt Visby. Lite sorgligt att bröllopet var slut men vi fick 2 dagar till i Visby innan det var dags att återvända hem. Vädret var helt perfekt alla dagarna vi var där och det enda jag ångrar är att vi inte filmade ceremonin.

Nu väntar vi med spänning på fotografens bilder. I juli blir det tårtkalas för alla våra vänner som inte var med på bröllopet och i augusti bär det av på bröllopsresa på Rhodos på Hilton Rhodes resort.

Bilder (fler kommer snart) finns till en början här: www.familjeliv.se/krypin/millan_r/galleri.php

/Fru Rosell

• Svar på tråden Vår dag 17 juni 2006
  • Jessie76

Gud vad fina ni var, och vad det lät perfekt alltihopa!

1000 000 000 grattis till Er!!
    Och ha en underbar bröllopsresa.
    *skickar en kram*

Ps Tack för ditt sällskap och stöd på "vår" vikt tråd!

• Peppan

Stort Grattis till er, lät som en underbar dag! Kul att få se några bilder, de var jättfina och ni också!

Vi har också bokat Lundellsviten och det lät ju som det perfekta rummet.

Hoppas ni får det bra på er bröllopsresa!

• helena_h

vilken jättefin klänning du hade! ni både var verkligen jättefina!

• Jenny i England

Stort grattis! Vilka harliga bilder! Nu langtar jag ihjal mig till Gotland!

• Miafina

Vad fint det blev =)
    Grattis!!!

Klänningen var ju urläcker även på ;)

• lebrah

Grattis, grattis, grattis! Ni är jätte fina på bilderna och klänningen var väldigt snygg. Hela helgen lät ju underbart romantisk. Lycka till med äktenskapet!

Lite nyfiken bara, vad för låtar spelade er trubadur?

• rerre

Stort grattis!! Vilken underbar dag ni verkar ha haft. Klänningen är skitsnygg. Ska lägga till att jag gillar ert datum kanske för att vår dotter fyllde 1 år. Lycka till med resten av livet.

• Sunshine Girl

Måste ju bara säga att vara en röd brud gjorde succé :D
    Under fotograferingen på Djurgården så blev vi både fotade och filmade av "främlingar" som ropade lyckönskningar, gratulationer och för att inte glömma... kommentarer om fantastiska kläder :D Så njuuuuuuut!
    Mina bilder finns under "gifta...." och Sunshine Girls berättelse :)

Svar på tråden Vår dag 17 juni 2006