• confetti

hjälp vad ska jag göra?

Nu är jag tillbaka igen med mina bekymmer...Jo jag gjorde slut med min pojkvän efter en lång tids bergochdalbana av känslor. Vi var båda överens om att det var nog bäst så men vi älskar fortfarande varandra. Det var i första hand han som hade känt några gånger att han ville bo själv och var lite sugen på att vara singel så tillsut fick det räcka tyckte jag eftersom jag vill ju veta att killen jag är med verkligen vill vara med mig.

Det var ca tre veckor sedan det tog slut men vi bor fortfarande tillsammans och har varit lite veliga om hur vi ska ha det eller om vi borde bli ihop igen men i vilket fall så är vi fortfarande singlar. Innan jag åkte kändes det dock som om vi kanske var på väg att bli ihop igen.

Nu på midsommar var jag på en fest och pratade och dansade med en kille som gav mig en puss på munnen när han skulle gå. Jag fick dåligt samvete direkt efter eftersom jag fortfarande har känslor kvar för mitt ex och började gråta senare för jag var rätt full också.

När jag kom hem två dagar senare igen berättade jag vad som hade hänt eftersom jag vill vara ärlig mot mitt ex. Han tog det jättehårt och mådde illa när han fick veta det och blev hur arg som helst.

Det känns som om jag varit otrogen fast vi inte är tillsammans men jag önskar att pussen inte hade hänt fast å andra sidan blev det ett bra test för först nu ser jag hur mycket mitt ex verkligen älskar mig och jag känner att jag vill ha honom tillbaka men det kanske är kört nu? Han är alltid så hård i sin bedömning och fattar inte hur jag kunde göra så fastän det gått så kort tid. Jag har förklarat att det inte betydde nåt för mig och att jag fortfarande älskar honom och vill vara tillsammans igen om han kan förlåta det.

Det var bara en puss som killen gav mig när han skulle gå och det är ingen jag bytt nummer med eller är intresserad av utan han var trevlig att prata med för han hade nyligen gjort slut med sin tjej också.

Nu är mitt ex på jobbet och jag är ledig. Han hade lämnat ett brev i morse där det stod hur sårad han var. Vi har sms:at varandra lite och jag har verkligen sagt precis hur jag känner. Han har svarat att skadan redan är skedd och att det känns otänkbart att vi skulle kunna vara tillsammans nu. Jag undrar om han kommer ändra sig...jag tror inte det..men hoppas.

Jag känner mig så hemsk nu fastän jag inte gjort nåt "fel". Jag fick dåligt samvete direkt efter pussen men det tror han inte på. Jag blir så ledsen av detta. Vad tror ni om det hela?

• Svar på tråden hjälp vad ska jag göra?
  • Malin22

Du har absolur inte gjort något fel! Herregud, en puss på munnen är väl ingenting! och framförallt så är ni, om än bara för tillfället, INTE TLLSAMMANS! Och om jag förstod dig rätt så var det i huvudsak han som såg till att ni gjorde slut! Jag blir så upprörd! Först gör han slut med dig för att han vill vara singel och sen blir han "sårad" när du pussar en annan kille! Ditt ex har ABSOLUT inte med det att göra! Oavsett om ni blir tillsammans igen eller inte, han får faktiskt skylla sig själv! Det var ju han som släppte dig fri och då får han räkna med att du fortsätter leva och har ditt eget liv.
    Ha absolut inte dåligt samvete!! Tala om för honom att han inte har något att varken tycka eller tänka i den frågan så länge ni inte är tillsammans!

• ladymarmelade

Jag håller med Malin!
    Om ni båda är överens om att inte vara tillsammans längre, så är det tyvärr sånt som kan hända. Och du ska INTE ha dåligt samvete eller känna dig skyldig på nåt sätt.
    Det är alltid så när man separerar. Oavsett vem det är som har brutit upp, så är det alltid svårt att se sitt ex med en ny partner. Så var det för mig. Jag var den som bröt upp i mitt förhållande för snart 3 år sedan, men ändå var det skitjobbigt för mig när mitt ex träffade en ny tjej.
    Jag ville naturligtvis att han skulle gå vidare, och jag ville inte ha tillbaka honom, men ändå svider det.

Om du kan gå vidare så ska inte ditt ex hindra dig. Däremot tror jag det kan bli lite svårt iom att ni fortfarande bor ihop...

• confetti

Okej, thanks girl. :) Jag har aldrig slutat älska honom men blivit osäker på hans känslor i och med en hel del bråk och den grejen att han känt några gånger att han vill bo själv och kanske vara singel. Inte så konstigt att jag sjäv börjat vela då. Hade han varit säker på att jag är the one så som jag kände för honom i början hade allt funkat jättebra.

I och med den här pussen då så har jag äntligen fått fram hur han egentligen känner vilket iallafall fört med sig något positivt. Jag fick ju dåligt samvete direkt efter och blev jätteledsen efter pussen eftersom jag tänkte på honom sen och då var det ju ett bra test för mig med. Han är väldigt envis och fattar ändå inte hur jag kunde göra så efter så kort tid. Jag tror jag bara ville att nåt drastiskt skulle hända så att vi inte lever i ett "mellanläge" då vi ena dagen är ett par och nästa inte så som vi gjort nu.

Jag är inte intresserad av någon annan och önskar åtminstonde att vi inte ska vara ovänner och att vi blir tillsammans nån gång igen sen.

• confetti

Men själva grejen som sårade honom mest var att det hände så snabbt efter och att det hade känts som om vi var på väg att bli ihop igen innan jag åkte och det håller jag med om. Det kändes ganska bra innan men ca 2-3 dagar innan det så kändes det inte bra alls.

Han känner sig nog inte speciellt omtyckt men han skulle bara veta. Han har nog inte förstått hur dåligt jag har mått av detta också. Nu när jag vet hur han verkligen känner känns det ju alldeles för sent men hoppas kan man ju alltid...

• Wanki

Vet ni vad jag tycker? Det verkar precis som om killen fatt världens bästa anledning nu att lämpa över all skuld pa dig, confetti. Han behöver nu inte ma ett dugg daligt över att ha velat lämna dig och leva singelliv eftersom du nu förstört allt. Jag blir arg a dina vägnar. Nä, har han sana tankar sa tror jag ert förhallande är totalt kört. Han är bara för feg att själv vaga bryta. Hade han själv pussat pa en tjej tror jag situationen nu sett helt annorlunda ut. Da hade han förklarat för dig att DU faktiskt ville göra slut och han är fri att göra vad han vill. Sa det hade varit ditt fel igen.
    Det är den bilden jag far av vad du skriver, men ens egen erfarenhet speglar ju alltid vad man tycker om saker och ting.
    Hoppas du far kraft att verkligen lämna honom för ingen behöver ett förhallande där partnern pratar om att leva singelliv.

• Malin22

jag måste tyvärr hålla med, han verkar självisk, omogen och velig. om du försöker att tänka bara på det, tycker du då inte att du förtjänar nånting bättre? Han har väl ingen rätt att kräva en "sorgetid" efter att ni har gjort slut? är det slut så är det och då får man göra vad man vill med vem man vill (inom lagens gränser såklart! ).

• confetti

Wanki

Hm det har jag inte tänkt på direkt men visst känns det som om skulden är min nu fastän det är han som varit mest velig och pratat om egen lägenhet osv.

Nu är det liksom jag som "förstört" bara för att han trodde att vi skulle bli ihop igen. Jag vet inte, jag kanske leker med hans känslor men jag tror det är för att jag själv är så förvirrad just nu.

Vi måste i vilket fall flytta isär snarast möjligt så att vi får distans till allt.

• Malin22

Jag tycker det är helt rätt, ni måste flytta ifrån varandra. det måste tära som 17 på en att bo ihop med sitt ex!

• confetti

Malin 22

Jag håller också med att är det slut så är det. Saken är den att vi har umgåtts rätt mycket ändå och det har funkat jättebra och varit mysigt så jag vet ju att vi båda har tänkt tanken att vi kanske borde bli ihop igen men vi har inte kallat det en paus utan vi har sagt att vi har gjort slut och är singlar.

Känslorna för varandra finns kvar. Det är ju det värsta.

• confetti

Nu var jag här igen och tjatar. Nu har mitt ex åkt iväg en vecka till en kompis och jag är ensam hemma så det känns skönt på sätt och vis. Jag kan i vilket fall inte sluta tänka på det här med pussen. Jag tänker inget på killen som gav mig pussen utan vilka stora konsekvenser det fick.

Det mitt ex sa var att han blev jättesårad av själva grejen fastän vi inte var ihop. Han tycker att det hade varit lika illa om jag hade hånglat eller gjort nåt mer men jag håller inte med. Dessutom så gjorde vi ju slut därför att mitt ex vid flertal tillfällen pratat om att han velat vara singel. Varje gång det kom upp så blev jag sårad så klart och sedan bestämde vi att jo men vi försöker igen för att vi tycker om varandra.

Det jag är mest arg och ledsen för nu är att hans kompisar sagt att jag var en slyna när de hört vad som hänt. De har ju ingen aning om allt som ligger bakom och att det faktiskt var mitt ex som ville vara singel! Hög mognadsnivå på dem eller?

*ledsen*

Svar på tråden hjälp vad ska jag göra?