• pärlor

snåla gäster

Bröllopet har varit och allt blev så fantastiskt som det kunde bli.
    Vackert och alldeles underbart!
    Svårt att vänja sig vid att skriva nya namnet bara, men övning ger färdighet!
    Ville bara klaga på några gäster som vi hade. Fick nu fakturan på vårat bröllop som blev ganska kraftig men det var det värt!
    Vi bjöd på fyra rätter, vin och sprit med mera. Men efter klockan 24.00 på kvällen fick gästerna betala sina egna drinkar i baren på hotellet vi festade och bodde.
    Men ser nu på fakturan att två gäster skrivit upp alla sina drinkar på rummet och sedan har de inte betalat detta.
    Ganska fräckt gjort tycker jag.
    Ska man ta upp det med dom eller skall vi betala och vara tysta tycker ni?

• Svar på tråden snåla gäster
  • martinsson2be

Ni ska INTE betala och vara tysta!

Höjden av fräckhet...hoppas att de skäms...

• Bröllopstokiig

Jag skulle tagit upp det med dem! Så gör man inte!

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker att ni ska ta upp det men ta upp det på ett fint sätt. 'vi upptäckte just att ni hade glömt betala era drinkar som ni skrev upp på rummet, det vore snällt om ni kunde göra det så snart som möjligt'

• Jupiter2

Håller med! Vissa människor är inte kloka!!

• Tittij

Tycker ni ska ta upp et med dem, men på ett snyggt sätt. Kan ju vara ett misstag.. De kanske bara glömde betala.. Förmodligen inte, men jag väljer att alltid tro gott om folk tills de bevisat motsatsen.. Men ta definitivt upp det!

• Penny J

Håller med Lena+Mattias. Låtsas som om ni räknar med att de bara missat det.

• anne på grönkulla

Lena+Mattias= sant hade ett mycket bra förslag på hur ni snyggt kan ta upp det med dem! Det tycker jag absolut att ni bör göra.

• pärlor

Ja vi får nog ta upp det med dom, det verkar ju som de flesta håller med mig om att det var dåligt av dom.
    men det känns lite jobbigt.
    Frågar om de bara glömmde bort detta.
    Tack för alla svaren!

• Blivande Fru!

Be hotellet skriva en specifierad faktura till de gästerna och skicka den dit, de kanske kan hjälpa er med det.

• Ellte

Blivande Fru skrev precis det jag tänkte :)

• Zozo

Är det gästerna som betalat hotellrummet förstar jag inte varför hotellet inte fakturerat dem extrautgifterna samtidigt med resten? Det är ju inte kunden som ska komma ihag sadant utan det brukar automatiskt komma pa slutnotan när man checkar ut.. Är det hotellet som ber ER betala nu sa har de helfel!

Svar på tråden snåla gäster