• chihiro

Vem betalar ?

Betalar ni bröllopet själva, får hjälp att betala eller får det helt betalt av någon ?? Om någon hjälper till och betalar har de då erbjudit sig själva eller har dom blivit tillfrågade ??

• Svar på tråden Vem betalar ?
  • Eurolady

Vi betalar helt själva, men mina föräldrar kommer ge oss 10.000 i gåva till detta. Det har de erbjudit helt själva. Vet att de gjorde samma sak till mina bröder, även då på helt eget initiativ.

De kommer förmodligen även bjuda på en brunch dagen efter, men jag ska försöka få dem att ta av de 10.000 kronorna för att betala detta, eftersom det är jag som vill ha det.

• Too Be  gift nu

Vi var helt inne på att betala vårt bröllop själva.
    När vi sen bestämt datum så frågade både mina och min mans föräldrar om dom kunde få vara med och ge ett bidrag.

Men hade dom inte erbjudit sig så hade vi inte frågat dom utan betalat allt själva som vi tänkte från början.

• Ettolrach

Vi betalade helt och hållet själva.

• mariestrom78

Vi splittar på det alla parter:dvs vi, min sambos föräldrar och mina föräldrar.

• Teppe

Jag gifte mig med en vietnamesiska och de hade en annorlunda tradition: Vi fick pengar i röda kuvert av alla vietnameser och vi fick in hälften av bröllopskostnaden på det viset. Fin tradition va? Andra halvan betalade vi själva.

• nyförlovad 3 juni

vi har inte satt något datum än och därför inte börjat fundera på exakt hur finansieringen ska se ut. min m2b har dock sagt att han tycker att vi ska fråga både mina och hans föräldrar om de kunde hjälpa till. jag är inte emot idén, det behöver ju inte vara några stora summor. jag tänker absolut inte kräva att mina föräldrar ska hosta upp typ 10 000 bara sådär, men kanske ett par tusen kanske de kan ha råd med (fast jag skulle förstås aldrig _kräva_ ens så mkt, men ni fattar). varje hundralapp gör ju faktiskt en skillnad. nu sa dessutom min mamma när bröllopet kom på tal att hon och pappa kanske kunde hjälpa till lite, jag vet dock inte vad det innebär. men skulle föräldrarna inte kunna/vilja betala nåt så får man ju spara ihop allt själv, det känns inte som nåt problem det heller. 40 000 borde man kunna spara under ett år utan att leva på existensminimum. tror jag... :P

• chihiro

spännande spännande. Själva ligger vi så mycke i startgroparna att vi inte kommit till ekonomin. Vilket hursom förmodligen kommer bli lite skralt eftersom vi inväntar beslut på omvandlig av hyresrätten till bostadsrätt. Vi får hoppas att sambons RIKA mormor vill hjälpa till ;)

• Smurfan_JM

Skulle aldrig kunna tänka mig annat än att betala bröllopet själva.

• Desperate2bewife

Vi betalar allt själva. Den enda hjälp vi får är av min mamma som skall ge oss lite gamla guldsmycken som vi kan lämna in till guldsmeden när vi gör våra ringar. Sen vet jag iofs att mamma bearbetar pappa om att hjälpa oss med en slant, men det visar väl sig isf. Vi utgår från att klara det själva, allt över det är en bonus!

• Joppidopp

Vårt bröllop kostade ca 100.000 kr, och vi fick hälften av våra föräldrar. Jättesnällt!!

Svar på tråden Vem betalar ?