Hurra! Junibrud2006 gift! (lååångt med bildlänk)
Nu har det nästan gått fyra veckor sedan den stora dagen den 3 juni och det är dags för mig att berätta lite!
Klockan ringde vid sjutiden på morgonen. Pappa skulle hämta mig kvart i åtta och skjutsa mig till frissan, men när han inte hade kommit till 07.50 ringde jag upp för att kolla. Då satt han i trädgården, drack kaffe ? och hade helt glömt bort mig! Någon minut sen kom jag till frisören ? som hade dukat upp melon, vindruvor och cider. Jättemysigt. Bara någon halvtimme senare kom tjejen som skulle sminka oss och strax efter kom min tärna direkt från Stockholm.
Vi hade några riktigt mysiga timmar och strax innan tolv kom min blivande man med marskalk, blommor och mackor. Blommorna var helt fantastiska. Vi beställde av Maria på Blomsterdraken i Västerås och jag rekommenderar henne varmt. Det var en underbar skapelse med stora vita orkidéer (namn Snövit), limefärgade rosor och lila rosor (Ocean Song) i en kompakt bukett med långt häng.
Tärnan och jag satte oss en kort stund i frisörsalongens fikarum och åt smörgås och drack varsitt glas skumpa. Vid halv ett kom taxin och tog oss upp till Djäkneberget för fotografering. Annie, vår fotograf från Porträttstudion, var underbar och fick oss verkligen att känna oss avslappnade, glada och fnittriga. Dock hade nervositeten fortfarande inte infunnit sig...
Vi väntade en liten stund innan taxin kom för att ta oss till kyrkan. Alla hade inte satt sig så det blev en snabb manöver in på toaletten för min del för att ?undvika? att krocka med gästerna. Nervositeten infann sig dock inte. Den kom inte ens när ingångsmarschen började utan vi gick sakta och sansade genom kyrkgången.
Vigseln var helt underbar. VI hade en fantastiskt duktig solist som sjöng Springsteens If I Should Fall Behind och Båtlåt. Efter vigseln gick vi ut på kyrkbacken för att ta emot gratulationer och massor av ris och bröllopsbubblor. Jag lovar, det satt fast ris i håret i dagar efteråt!
Vi stannade kvar på kyrkbacken och tog en del bilder med fotograf Fredrik Grähs (se bilder via länken). Vår transport stod under tiden och väntade, en fantastisk Viktoriavagn och två bruna hästar, som sedan tog oss i sakta gemak till festen på Brunnby gård. Många nyfikna stod vid vägkanten och vi blev både fotade och filmade innan vi var framme! Det var verkligen underbart att bara få njuta och ta det lugnt en stund.
Allt på Brunnby var perfekt. Maten underbar, servicen felfri och vi hade en helt underbar kväll! Efter middag och tårta körde bandet, HB & Co, igång och vi dansade, skrålade och njöt ända till taxin kom strax efter halv två och tog oss till vår underbara juniorsvit på Stadshotellet.
Dagen efter hade vi söndagslunch med paketöppning. Det var väldigt skönt att bara kunna koppla av och träffa gästerna igen.
Jag skulle kunna fortsätta i evighet, men fråga fråga fråga så svarar jag! Och tack alla som läser det här som förgyllde vår dag!
Här finns det bilder! Fotografen är Fredrik Grähs, Stockholm. Vi rekommenderar honom varmt!
sockerpuffen.multiply.com/photos/album/1