• MollyMolly

Yasmine

Hejsan!

Jag slutade med p-piller för ca 4 månader sen för att jag fick så mycket urinvägsinfektioner som inte ville försvinna. Nu när jag har varit utan p-pillerna så har jag också sluppit undan infektionerna. Men nu känner jag att jag vill ha något annat skydd än kondom eftersom jag har fast förhållande sen 20 månader tillbaka.
    Funderade även på kopparspiral ett tag men eftersom jag inte har fått barn än känner jag att det kanske är bra att vänta med det ett tag å testa p-piller en gång till. Ringde barnmorskan här om dagen och då började hon prata om Yasmine som ett alternativ så nu håller jag på att ta reda på fakta om dessa piller ifall att jag i nästa vecka när jag ska till barnmorskan bestämmer mig för att testa Yasmine.

Så ni som äter Yasmine jag hoppas att ni har orkat läsa ända hit och har lust att svara på hur ni upplever dessa piller och om ni har fått några biverkningar! Även om jag vet att biverkningar är väldigt individuellt är det bra att veta hur andra har det.

Tack på förhand! Kram på er

• Svar på tråden Yasmine
  • jocelyn

Haft dom i 5 år. Inga biverkningar alls!

• Majuutschi

Har käkat yasmine först i 1 år o sedan böt jag för att börja käka dom igen i ca 1½ år. Första "omgången" hade jag noll biverkningar, men andra "omgången" började jag få upprepade svampinfektioner o även torra slemhinnor.. Så tillslut ville jag prova några andra igen o då gick det bättre med både slemhinnor o svampinfektioner. Så nu har jag käkat cilest i ca 7-8 månader, men ska ta mitt sista piller imorn för vi ska såsmåningom börja med bebistillverkningen..

• Sara7

Hej!

Jag mådde hemskt dåligt av Yasmin, massor biverkningar! Men min kompis mår bra av dom. Så det är från person till person tror jag. Testa och se!

• H27

Jag har atit Yasmin i 3-4 ar och det har funkat bra, har inte markt av nagra biverkningar. Innan at jag Triordinol, vilket ocksa funkade bra.

• Mimsan81

Har bara ätit Yasmin 1 månad. Bytte pga att jag har besvär med akne och barnmorskan då tipsade mig om detta. Mådde illa till och från under den första veckan, men annars har jag inte kännt av någon biverkning. Hyn är också bättre, men det kan ju iofs ha med solen att göra..

• Bodda

Jag har ogsä käkat Jasmine tidligere, men etter at jag fikk høre at de inte var bra og at dom hadde fått dårlige testresultater (kommer inte i håg hva det var som var fel med de) børjade jag på minipiller i stellet. Det finns minipiller som du inte trenger å være så noge på tidspunket og som også er velig sikre.
    Lykke til.

Svar på tråden Yasmine