• Lill-Strumpa

50 pers och bjuda på allt? Pris?

Vi vill ha bröllopsfest på ett ställe där de tar hand om allt (alltså restaurang) och det ska ingå mat (buffe eller rätter) dryck och tårta. Drycken ska ingå. Alltså inte catering eller någon lokal som vi hyr själva. Min kusin gifte sig i Värmland och fick allt detta för 14 000 kr. Jag har fått en offert i Trosa Kommun för ca 50 000 kr. Är det inte lite "sjukt" egentligen?

Vi bor i östra Sthlm. Kan vi oxå gifta oss utan att bli ruinerade?

• Svar på tråden 50 pers och bjuda på allt? Pris?
  • Brud 2006

Ja, tyvärr är det ju så att Stockholm (och de andra storstadsreionerna) är mycket dyrare... Om man vill ha allt inkluderat på det sätt som du beskriver är nog 1000 kr per kuvert minimum.

Vi ska vara på Enebybergs gård (Danderyd) där man har catering men tar med egen dryck (cateringfirman hyr lokalen så det är fullservice förutom att man tar med egen dryck). För detta kommer vi för 48 gäster att betala totalt ca 32 000 kr inkl. dryck som vi alltså köper med själva (men som de givetvis serverar, vi lämnar det i lokalen tidigare samma vecka).

Hoppas att du hittar något bra alternativ till din bröllopsfest!

• katariina

Vill ni ha festen i Stockholm eller? Hur längt från Sthlm kan restaurangen vara:)?

• Lill-Strumpa

nej, det behöver inte var i Sthlm. Låt säga en timmes resväg.

• katariina

vet inte om Eskilstuna är för längt bort, men www.sundbyholms-slott.se/ vet inte om priserna, men tror att det är billigare än i Sthlm..
    Vi ska har var fest i Restaurang Paviljongen Holmberget, www.paviljongen-holmberget.se/ det är en jättefin ställe.. Trevlig personal, och de organiserar festen för ett bra pris.. :)

• chihiro

jag vill gärna ha tips I sthlm...

Svar på tråden 50 pers och bjuda på allt? Pris?