• sommar2000

Pris rund bukett med rosor

brud bukett med rosor pch pärlor.En rund

Vad har ni betalt för en sådan?
    (med eller utan pärlor, men rund)
    Hur många rosor ska ni ha i och ska ni ha något annat ex grönt i .

Jag fick ett pris som lät så dyrt
    vad fick ni för pris?

• Svar på tråden Pris rund bukett med rosor
  • riikka

jag betalar 1600 kronor men då är det 20 stycken stora rosor och pärlor och lite grönt som hänger :D .. jag tyckte det var ganska dyrt men värt det :D

• gill

det skall ligga på 700-1500 beroende på affär.

• Lilla Svartsmurfan

Jag ska inte spara min bukett så jag ska inte ha de dyraste mest hållbara rosorna... jag ska ha en mindre bukett med 10-15 röda rosor, lite vitt i, prinsessvin (tror jag det heter, murgröna, några sädesstrån och pärlor... betalar 500:- för bukett och corsage samt blommor till håret..

• Hjärtelycka

800-1200:- har jag fått som prisförslag från några florister på en rundbunden "stavbukett" utan pärlor och grönt. Ca. 20 rosor.

• silverdrake

jag betalar 800 kronor. ville ha en liten enkel rund med rosor och gardenia (alt. fresior om gardenian inte funkar)

• sommar2000

Har ni bilder på de buketter ni valt?

• sommar2000

riikka
    din bukett låter lik min :)
    Rosorna kostar 30 kr ( för 20 rosor) blir det 600:-.Och min bukett skulle kosta 1200:-
    Kan det vara möjligt att några pärlor och lite grönt går på 600:-
    Eller är det arbetet de tar så mycket för?

• Lilla Svartsmurfan

okej, det ser ut som om det är viktigt att rosorna är stora och av bättre kvalitet och då blir det dyrare... den här buketten gör sig ju bäst med lagom utslagna stora rosor!

• Hjärtelycka

Ett tips om man har tid & lust är ju att binda buketten själv.Kankse blir ngt billigare

Hur man gör finns beskrivet här:
    www.blommorhemma.se/

Under: Att arrangera blommor.

Lycka till!

• KalasAnnah

jag var hos floristen idag. ska ha en bukett med vita rosor och lite gräs. hon trodde att den skulle gå på 600-700 då räknade hon med 30 kr rosen, men jag ville inte ha en så stor. sen så ska jag ha en tärnbukett, och två crosager (hur det nu stavas) men hon sa ca 1200-1300 för allt. kanske lite mer än vad jag trodde, men det blir säkert kanon bra.

• Pingvin

Nyligen var jag hos floristen och frågade vad en rund bukett med djup rosa rosor och hjärtan på tråd runt kanten skulle kosta. Jag blev snopen för de ville ha 2500 kr för den. De sade att det kostar mer om man vill ha djup rosa rosor?
    Hoppsan!
    Hur mycket betalade ni som gifte er under vinterhalvåret?
    Vi ska gifta oss på nyår 2006.

• Linnea J

vi har räknat med 1700 utan tärnbuketten.. fast vi har bara dragit till med något för att se hur mkt pengar allt kanske går på.. har inte varit till florist än men ska ha en rund bukett med rosor och ev något till..

• cathrine

Jag ska ha 15 st champangefärgade rosor (25kr/st) och hållare till det. Betalar ca 500 kr.

• Moulin

Jag fick ett FANTASTISKT pris! Min runda rosbukett (med ca 20 rosor), hans corsage, 25 chryssantemum och 15 rosor för typ 750. Jag tappade hakan där jag stod i butiken. Anledningen var dock att de inte fick in rosor i den exakta färgen som jag enligt dem hade beställt utan i stället fick rosor från flerpack. Men jag tror att vi måste missuppfattat dem när vi pratade, för jag fick precis en sån bukett som jag ville ha! Det pris de sa till mig vid beställningen var dock ca 500 för buketten.

• 26maj2007

hos min florist skulle det kosta mellan 500-800 kr beronde på hur många och stora rosor man ska ha.

• Azade

Hej Sussilady,

Jag har faktisk beställt min bukett från en större "blomsterhandel/affär" (du vet, såna som säljer massor med växer)...har hört att man inte får nämna namn här?.., iaf så har de en florist som gör arrangemang och buketter också. Min bukett ska vara rund med röda och vita rosor i, ca. 20 rosor, och för den betalar jag 140:-. Sen blir det billigare om man väljer buketter (som kostar ca 40:-/10 rosor) istället för snittblommor.

• 26maj2007

Azade

viss så billig bukett kan nog de flesta ordna om man inte har krav att blommerna ska hålla nästan en hel dag utan vatten.

tror nog ändå att större delen vill att blommorna ska hålla sig under både under vigsel och fotografering och lite till utan att de nickar.

Svar på tråden Pris rund bukett med rosor