• AnelP

Mens under bröllop

Jag kommer att ha min röda vecka under mitt bröllop, inte så kul av flera skäl. Någon som vet om det finns några piller man kan på av BM som förskjuter mensen lite?
    Äter alltså inte några p-piller eftersom vi ska börja bebbe verkstan efter sommaren.

• Svar på tråden Mens under bröllop
  • viktualia

japp det finns sådana piller! skjuter mensen nån eller några veckor framåt. ring vårdcentral/mödravårdc så fixar det sig enkelt!

• Elvisa

Jag ringde idag. (Till vårdcentralen. De frågade en del frågor. Bl.a om jag har regelbunden mens och om jag var säker på att jag ej var gravid.
    Så de skulle posta receptet!!
    Enkelt!!
    Hoppas att det inte blir några biverkningar som jag hört en del få....

• silverdrake

vad är det för biverkningar??

kommer förmodligen att få mensen precis nån dag efter bröllopet men då är det ju smekmånad som gäller, inte heller så lägligt. kanske borde införskaffa sån tablett också? tror ni kroppen påverkas mycket?

innan hade jag tänkt att äta många cyklo F tabletter för att göra mensen så liten så möjligt så blir det inte lika jobbigt utomlands. men nu vet jag inte vilket som är bäst. man vill ju njuta av smekmånaden så mkt så möjligt.

• Elvisa

Jag läste om biverknngar på nån tråd här för nån månad sen.
    Kommer inte ihåg vad det var, tror det var yrsel och så.
    Fast jag har hört många säga att det är bra också. Det är ju svårt att veta, tyvärr, hur man påverkas.
    Prata med en läkare, de vet nog bättre, eller sök reda på tråden. Lycka till i valet mellan att fördröja mensen eller inte...

Ibland vore det ju enkelt om man var kille

• Amy1

Ett tips är att förskjuta mensen månaden innan bröllopet, ifall ev biverkningar uppkommer!

• Penny J

Jag har hört att man kan få sämre hy av de där pillren. Är livrädd för finnar på ryggen...

Svar på tråden Mens under bröllop