• HAMK

"Panik"! behöver tips på aktiviteter lämpliga för möhippa i Göteborg

Hej,

Vi ska ha möhippa för en kompis i Göteborg nu på lördag den 8 juli och vi har kört fast vad gäller aktiviteter.
    Blivande bruden är mycket hantverksintresserad så vi hade som ursprungsplan att hon skulle få blåsa glas i Kronhusbodarnas glashytta men det visade sig att de stängt sina ugnar under juli månad. Vi är mycket tacksamma för alla tips vi kan få på alternativa hantverksaktiviteter typ lerdrejning, silversmide mm. som har öppet på lördag.

Hälsningar
    från de panikslagna

• Svar på tråden "Panik"! behöver tips på aktiviteter lämpliga för möhippa i Göteborg
  • Ellte

Ojojoj... Jag vet att en kompis till mig fick åka hit stievensglashytta.se/ på sin möhippa... Det tar väl en kvart eller så med bussen från Centralen...

• Bridecilla

HAMK

det finns ju olika typer av hantverk. jag blev hippad i lördags och vi gjorde smycken på canvas på linnégatan, det var kanon kul!!!
    det är inte ngt smide utan pärlor i oloka sorlekar och former.
    kan helt klart rekommenderas!

• Ab fab

På Kobbarnas väg finns det en keramiker där man kan få dreja. Jag hoppas de har öppet under sommaren

• Charleston

Hej!

Om blivande bruden är pysslig kanske hon skulle uppskatta att få göra fina pappersarbeten? På t ex Arkivet Papper har de kurser där man kan få embossa och liknande, det är jättekul!!! (Affären har tydligen just bytt ägare, så jag är inte hundra på att det är igång ännu, men ring och hör! Arkivet ligger på Lilla Kyrkogatan, inte så långt från Buttericks. Sök på Arkivet, Göteborg på Gula sidorna)

• HAMK

Hej och tack så mycket för alla tips.

Vi fick napp på Surte Glasbruksmuseum via stievensglashytta.se/ och ska få komma dit på lördag och blåsa glas.

Hälsningar
    från nu inte längre panikslagna

• Annaeri

Hej!

Jag har ett litet tips om man inte vill göra så pinsamma saker, men ändå ha riktigt roligt.
    På min systers möhippa så gjorde vi ett såkallat  stadsuppdrag som hette Daredevil.
    Men sprang runt på stan och gjorde massa roliga uppdrag och samlade poäng.
    Perfekt om bruden inte vill stå i centrum så mycket.

Tjing:) 

Svar på tråden "Panik"! behöver tips på aktiviteter lämpliga för möhippa i Göteborg