Dukar
Var hittar jag dukar till någorlunda priser? Skulle helst vilja ha riktiga dukar men det kanske blir för dyrt. Hur gör ni andra?
Var hittar jag dukar till någorlunda priser? Skulle helst vilja ha riktiga dukar men det kanske blir för dyrt. Hur gör ni andra?
Vi har hyrt våra dukar och servetter!
Varifrån? Vad kostar det?
Jag har läst att många tar lakan..
Vi kunde hyra från det catering företaget vi tar maten ifrån,men har du nån butik eller företag i din närhet som hyr ut porslin?De brukar även ha dukar och servetter till uthyrning...ring och kolla med dom eller nåt catering företag...Kolla får du se!
Lycka till!
Vi köpte lakan. På bordet ser de ut som vilken fin vit duk som helst.
OBS man får ju inte köpa vilka lakan som helst. Vissa är inte fina. Vi hade tur och fick tag i våra för 3 st för 100 kr. Snacka om billigt och så såg de ut som riktiga dukar.
Man kan hyra dukar på de flesta ställen där man kan hyra möbler och proslin till fest. Kolla på t e x Eniro, Stockholm och sök på uthyrning porslin eller dylikt. Många kemtvättar hyr ut också.
Tror inte det är så himla dyrt faktiskt. Stället där jag hyrt möbler till fest ett par gånger tar 65 kr styck för vita dukar 200x200 cm.
Tackar för all hjälp!
kemtvätterna...dom kanske har, det är så här iallafall (gotland)
kolla på hemtex bra priser nå!
Har dom inte dukar har dom ju lakan
Vi körde med pappersdukar, men inte de vanliga prassliga, utan ...jag tror de hette dunicell. Ser ut som, och känns som tyg. Finns på rulle och man slipper skarvar vid långbord.
Vi hyrde dukar från www.aladdins.se och det funkade jättebra! :)
Vi har köpt tyg för 20:-/m på bauhouse och sytt fina dukar. Blev jättebra!
Vi hyr från vår cateringfirma.
Någon som vet mer om pappersdukarna som känns som linnedukar? Kan man hitta sådana på internet, vad heter de?
Dukarna heter Dunicel och tillverkas av Duni. De är rätt dyra och när vi jämförde skulle det bli dyrare än att hyra riktiga linneduukar, eftersom vi skulle bli tvugna att köpa två rullar men inte använda mer än 1 och 1/4 rulle.