• Labidochromis

Så glad....nytt jobb

Jag är helt ootroligt glad... för jag har fått ett nytt jobb!

De senaste två åren har jag jobbat mycket övertid, stressat, fått liten eller ingen "kredit" för det x-trajobb jag gjort och dessutom haft väldigt dålig lön.

Nu har jag äntligen fått ett jobb i det jag är utbildad till! Det skall bli så roligt!! Lönen är inte hög med den är normal och jag behöver inte skämmas längre.

Dessutom...
    Högre lön = mer marginal i bröllopsbudgeten, jippi

Jag är så glad och ville bara skriva av mig lite!! Och idag skall jag säga upp mig på mitt gamla job.....jippi

• Svar på tråden Så glad....nytt jobb
  • Engäst

Jag har också fått jobb! Ett halvår efter examen, tillsvidare och bra lön!

Så till er som misströstar (jag skrev ett bittert inlägg för x antal månader sedan) det löser sig!

• Novaline

Vad är det för roliga jobb ni fått???

• Engäst

Nu känns det som jag snor tråden.....

Novaline: Jag har fått jobb som lärare på IV, Individuella programmet, där ungdomar som saknar betyg går. Otroligt spännande!

Många är trasiga ända in i själen, en del har bokstavsdiagnoser men alla är helt underbara ungar!

• Novaline

Engäst: Ok, spännande och kul att få utdelning för sitt slit med utbildning. Jag jobbar oxå med människor som hr problem i form av arbetslöshet och långtidssjukskrivningar. Under tiden de är på väg tillbaka utbildar jag dem i data. Roligt att kunna stötta och hjälpa de som behöver. Många har bara haft en enorm otur på arbetsmarknaden och har egentligen en enorm potential!

• Labidochromis

Tack allihopa och grattis till jobbet "Engäst"!!

Idag sa jag upp mig från mitt gamla jobb och det kändes otroligt skönt! Nu har nedräkningen börjat och om 2 månader börjar jag på mitt nya jobb .

Svar på tråden Så glad....nytt jobb