• morgondagg

vardagsträning på vintern?

Jag är som så många andra hyfsat lat. När jag väl kommit igång så vill jag dock ogärna sluta. Typiskt att mitt gymkort går ut idag och jag inte har råd att köpa nytt. Iaf, så har jag cyklat in till stan varje dag (2,5mil fram och tillbaka) och det har varit hur skönt som helst. Svettig som en gris men spelar det ingen roll så går det bra. Men vad ska man göra på vintern? Jag vill ju gärna fortsätta vara nyttig när det börjar bli kallt men jag är så frusen och hatar att svettas med för mycket kläder på mig. Får panik och yrsel. Vad brukar ni göra för den där motionen när det är kallt? Så det inte känns helt hopplöst att vara nyttig nu.

• Svar på tråden vardagsträning på vintern?
  • Sötisnosen

:) Jag känner verkligen igen mig i din beskriving! Så fort sista frosten försvinner kommer cykeln fram. Jag cyklar 1,5 mil på vardagarna, och sambon brukar vilja gå långa promenader som jag gärna följer med på.

På vintern brukar jag ta bussen till föreläsningarna på morgonen (för jag orkar inte gå upp 0545 för att gå i 1½ timme) och gå hem på kvällen.

Detta dels för att jag är lite dumsnål och dels för att det i praktiken sparar tid, jämfört med att springa till gymmet. Det är skönt med den kalla luften och värmen i kroppen kommer igång ganska snabbt, fast jag blir inte så svettig. Dessutom är det ett skönt sätt att rensa tankarna på efter en lång dag i skolbänken. Sedan brukar vi simma på vintern någongång i veckan också.

Sen finns det ju tusen andra varianter, som att gå av bussen några hållplatser tidigare, gå långa promenader på kvällen osv. Gå till gymmet, kampsport, yoga, dans... Fast det blir inte riktigt lika mycket träning på vintern, det blir det inte. :P

Svar på tråden vardagsträning på vintern?