Äntligen gifta!
Så kom äntligen vår dag!
Vaknade av solsken vid 7-tiden och kunde inte somna om... Väckte blivande mannen vid halvåtta och åt en härlig frukost ute på svärmors altan i sällskap med vår toastmadame. Efteråt packade vi bilar med mat och diverse saker till festen och svärfar och toastmadame drog iväg för att ordna. Själv åkte jag med svärmor till hennes salong för att fixa håret.
Vid tolv var jag klar och färdigsminkad, då var det dags för fotografen. Efteråt åt vi en korv med bröd innan det var dags att åka till kyrkan. Nu kom nervositeten!
Prick 15.00 ringde kyrkklockorna och vi gick in till Mendehlsson. Solisterna sjöng Du är allt och För kärlekens skull - så vackert!!
Som utgångsmarsch hade vi valt Kärleken är evig - jättekul att se allas reaktion!
Festen hade vi i en hembygdsgård - vi åt en jättegod buffé och festade ända in på småtimmarna. Runt halvfem var vi på hotellet där en flaska champagne och lite frukt och snittar väntade. Fick även min morgongåva som var en 0,07 carats prinsess-ring!
Sov till nio och sen väntade frukost på rummet. Lite senare, runt lunch samlades vi ett stort gäng och åt lunch tillsammmans på hembygdsgården och öppnade presenter innan det var dags att städa...
Vi hade en kanondag som jag aldrig kommer att glömma!
Bild finns på www.bagenholm.se/ under Brudpar 2006, galleri 3. (bilden längst ner till höger - Jonas och Maria)