• stina-07

I-lands problem!

Jag är så trött på folk som skriver att funderingar och tankar runt sitt och andras bröllop skulle vara I-lands problem.
    Jag har sparat mycket pengar och lägger ner väldigt mycket tid till planering. Visst kankse vissa saker är små grejor jämfört med vilka problem som finns i världen, MEN MAN BEHÖVER FAKTISKT INTE JÄMFÖRA DESSA eller be om ursäkt för hur man vill ha på sin dag!
    Vi är väl här för att hjälpa varnadra!

• Svar på tråden I-lands problem!
  • mammacatta

jag tycker att det handlar om självdistans - att inte gå så totalt in i sitt bröllop att man inte inser vilka små problem vi har här jämnfört med de som inte är så previligierade.

så jag är FÖR i-landsproblem som arbetstitel.
    det handlar inte om hur mycket jobb man lägger ner, utan att ha självinsikt och distans.

• Nonika

Nu vet ju inte jag vilken/vilka diskussioner som föranlett den här tråden, men jag har själv rätt bra distans till bröllopet tror jag

Jag menar, visst vill jag att dagen ska bli på ett visst sätt ovs, men jag kan själv säga att det är I-landsproblem, om jag tex inte kan välja bukett, eller blir nojjig över vissa saker...

• stina-07

Jag tycker att mycket får den titteln här inne bara är småsaker som jag inte tror är problem för folk. Jag tror att det mer handlar om funderingar för att göra vissa saker som man tycker är roligt och som gör att gästerna minns festen.

• anne på grönkulla
    Nej, men ibland när man lägger mycket tid och pengar på något så kan man tappa perspektivet lite på vad det är som räknas eller inte. Gift blir man ju faktiskt oavsett färgen på tärnans klänning eller vad det nu kan röra sig om. Då kan man väl både få säga om sig själv och (men med mer urskiljning kanske) om andra att det där som oroar just nu faktiskt inte är hela världen - även om man kan välja att lägga tid på det ändå.

Sen tycker jag generellt att folk engagerar sig väldigt mycket och generöst i varandras problem här på BT och ger bra råd och tips.
  • Gable

Håller med Mammacatta och Anne på Grönkulla.

Det ÄR INTE hela världen om inte servetterna matchar exakt mot tärnans klänning. Det är INGEN som kommer att märka det!

Ibland kan det vara bra att få lite perspektiv på saker och ting, även om man själv tycker att det är jordens undergång.

Jag röstar också för att man ska behålla I-landsproblem! Jag har själv ägnat mig åt sånt och tänker fortsätta göra det MEN jag är glad om någon ibland tar ner mig på jorden

• Loquita

Jag tillhör också de som inte tar det hela överdrivet hårt.... Faktum är ju att det bara är en dag i vårt gemensamma liv.... inte ens den första dagen i vårt gemensamma liv då vi redan bott ihop i 4 år och har en son tillsammans. Visst vill jag ha en stämningsfull ceremoni och vit klänning och så där, men färgtema och sådan skippade jag ganska kvickt. Efter ceremonin vill jag bara ha superkul med våra vänner och familjer.

• Damen i röd hatt

Jag gillar de som skriver att det är ett i-landsproblem.

Det vittnar om självdistans och respekt för de som lever i en mycket mer utsatt situation än vavd vi gör. Egentligen skulle vi förstås ge av alla våra resurser till de som behöver det bättre än vi, men vi måste också göra bra saker här hos oss för de resurser vi skapar här. Bröllop kan vara en sådan sak.

Så fortsätt reflektera utifrån tanken att vi ibland håller på med i-landsproblem. Det är trösterikt! Jag tycker inte heller det innebär att vi är mindre stödjande mot varandra.

Svar på tråden I-lands problem!