• Bröllopstokiig

bli gravid

Jag vill väldigt gärna bli gravid nu, har googlat och försökt räkna ut när det är en bra tid. Men när jag hört andra berätta så har de hållt på i en vecka !?!? Andra säger att det är en dag och att man inte ska ha haft sex på ett par dagar innan så att det är rikligt och tjockt med sädesvätska. Känner mig kocko, hur fasen går det till igentligen, vilket är bästa sättet, om det nu finns något bästa sätt

• Svar på tråden bli gravid
  •  inte min tur än-fast nu är det min tur

Tror man har ägglossning 14 dagar efter mensens första dag. Runt denna dag är det väll bra att ha sex så ofta som möjligt:)
    Köp annars ägglossningstest om du vill vara mer säker.

• Ellte

Helt ärligt tror jag det bästa är att leva som vanligt! Stressar man upp sig redan från början blir det bara svårare... Ha sex, njut av det...så blir det bergis en bäbis! :D Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tack för svar. Ska köpa ägglossningstest och se om det funkar, sen är det väl bara att köra på då. Vi har olika tider på dygnet - så det känns som man måste planera lite, men så här i semestertider kanske man kan få till det lite lättare. Vet att jag inte ska stressa upp mig för då lär det ju inte bli ngt alls, men det är lite svårt när alla runt en ska ha barn och man till och med ska bli faster!

• Nonika

Ägglossningen inträffar någon gång mellan dag 11 och 15 i cykeln, efter senaste mensens första dag. Så dag 14 är en bra gissning.
    Min dotter blev till dag 15.
    Man kan se på sekretet i underlivet när ägglossningen inträffar, det är då glasklart och "trådigt".
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tack tjejer, jag tror faktiskt jag är på dag 14 nu idag (!!!!) så man får väl försöka hem och "åka" lite idag då. Jag är osäker om det verkligen är dag 14 och med anddra ord när första dagen på mensen var förra gången, det var nämligen lite "brunt" och inte klarrött i början och det är därför jag undrar när man ska börja räkna... Men sekretet är inte som Nonika beskriver... så jag kanske inte har ägglossning nu. Men jag läste att man kan ha sex dagarna innan och att det "stannar" kvar, att det är säkrare att ha sex dagarna innan med?

• nu är jag fruL

vi ska ocks försöka skaffa barn. och enligt min syster så ska man köra två gånger per dag några dagar innan och några dagar efter ägglossning. Det funkar alltid för henne men vi är alla olika.
    men det är ju kul att försöka så vi har tänkt köra på den linien. För då spelar det ju inte så stor roll om man har ägglossning just DEN dagen om man försöker i flera.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Nej det stämmer ju fruL, jag vet att jag är i "krokarna" så att säga av ägglossningen och det är hem och försöka. Hoppas gubben ställer upp bara

• pickolina

Yes, man kan se när man har ägglossning..men det gäller att lära känna sin egen kropp för det är olika för olika personer... Inga "trådar" här inte, tex... :) Som sagt, kör på som vanligt och stressa inte upp dig... Men håll koll på hur dina flytningar förändras 10-15 dag efter mens så kommer du själv lära dig att känna igen när du har ägglossning... Sedan är det ju så att spermierna kan leva upp till 7dag i kroppen efter utlösning så även om ni har sex innan du har ägglossning så kan det bli bebis.. Så kör på du!! ;) Stressa och tänka för mkt är nog det sämsta man kan göra....

-Lycka till!

• Jennie med ie

Ägglossningen inträffar normalt cirka 14 dagar FÖRE mens...... Dvs ju senare ju längre mesncykel. Så mellan dag 11 och 15, och 14 dagar efter mensens första dag, stämmer väldigt illa för väldigt många eftersom väldigt många har kortare eller längre cykel än 28 dagar.

Svar på tråden bli gravid